Se dina fakturor
På Mitt Tele2 kan du se obetalda och tidigare betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer, plus- och bankgironummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura. Du kan även kontrollera tidigare fakturor 12 månader bakåt i tiden.
Vilket plus, bankgiro- eller IBAN-nummer ska jag betala till?
Plusgironummer: 477 92 02-3
Bankgironummer: 5361-1737
IBAN nummer: SE51 9500 0099 6034 4779 2023 (Ska anges vid betalning från en utländsk bank.)
Swish
Vill du betala din faktura via Swish kan du göra det genom att logga in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner på Google Play Store och App Store.
Första fakturan - och dess belopp
Din första faktura från oss innehåller dina fasta avgifter, och dessa faktureras i förskott. Du kan därför komma att se ett högre belopp än förväntat på din första faktura.
Se exempel
1. Om din tjänst har startdatum 15 april, är det från detta datum du betalar.
2. I mitten av maj får du din första faktura, som sträcker sig från 15 april till och med 30 juni - och innefattar då en del av april, hela maj och hela juni.
3. Din andra faktura kommer i mitten av juni och avser då förskottsmånaden juli. Eventuella tilläggsavgifter såsom hyrfilmer, samtalsavgifter m.fl. faktureras i efterskott. Fortsättningsvis betalar du för en månad i taget.
Exempel på faktura
Här nedan kan du se ett exempel på hur en faktura ser ut samt vad de olika fakturadetaljerna betyder.
1. Mottagare
Fakturamottagarens namn och adressuppgifter.
2. Betalningsuppgifter
Här hittar du belopp som ska betalas, förfallodatum, faktura/OCR-nummer, kundnummer och plus- och bankgironummer.
3. Leveransadress
Den adress dina tjänster levereras till, kan skilja sig mot fakturaadressen på fakturans första sida.
4. Tjänster, produkter och avgifter
Vi specificerar delsumman för dina tjänster och produkter. Du ser vilken period varje enskild tjänst och produkt avser.
5. Förfallodag och summa
Senast datum för när betalning ska finnas hos Tele2 samt fakturans totala belopp.