Spärrar
Tele2 kan idag erbjuda två typer av beställningsspärrar:
Interaktiv beställningsspärr
Med en interaktiv beställningsspärr är det inte längre möjligt att göra förändringar via tele2.se eller Mitt Tele2. Alla beställningar/förändringar av abonnemang behöver då göras via Kundservice på telefonnummer 90 222.
Total beställningsspärr
En total beställningsspärr gör att alla beställningar behöver göras brevledes till Kundservice tillsammans med din underskrift. Det går inte att göra beställningar via telefon eller mejl via Kundservice eller på tele2.se.
Ta bort spärr
Om du har en aktiv spärr och vill ta bort den behöver detta ske brevledes tillsammans med din underskrift. Detta gäller för samtliga spärrar. Skicka ett brev till Kundservice på adressen nedan och skriv att du vill ta bort spärren. Glöm inte att skriva under brevet.
Adress Kundservice
Tele2 Sverige AB
106 66 Stockholm