Beställningsspärr

För att hindra att någon annan än du själv gör en utbudsförändring eller beställer tjänster till ditt abonnemang utan din vetskap finns möjligheten att införa olika beställningsspärrar.

Spärrar

Tele2 kan idag erbjuda två typer av beställningsspärrar:

Interaktiv beställningsspärr

Med en interaktiv beställningsspärr är det inte längre möjligt att göra förändringar via tele2.se eller Mitt Tele2. Alla beställningar/förändringar av abonnemang behöver då göras via Kundservice på telefonnummer 90 222.

Total beställningsspärr

En total beställningsspärr gör att alla beställningar behöver göras brevledes till Kundservice tillsammans med din underskrift. Det går inte att göra beställningar via telefon eller mejl via Kundservice eller på tele2.se.

Ta bort spärr

Om du har en aktiv spärr och vill ta bort den behöver detta ske brevledes tillsammans med din underskrift. Detta gäller för samtliga spärrar. Skicka ett brev till Kundservice på adressen nedan och skriv att du vill ta bort spärren. Glöm inte att skriva under brevet.

Adress Kundservice

Tele2 Sverige AB
106 66 Stockholm

Har du en annan fråga?