Upplever du problem med att surfa eller inta kan ta emot / skicka mms så är en återställning av inställningarna för mms och surf något som i många fall löser dessa problem. Följ anvisningar nedanför.
Apple iPhone -> Inställningar-> Mobilnät-> Mobil datanätverk -> Nollställ inställningar
Samsung Galaxy -> inställningar -> Anslutningar -> Mobilnätverk -> Åtkomstpunktsnamn -> Tre prickar -> Återställ till standard.
Sony Xperia -> inställningar -> nätverk och internet -> SIM-kort -> Åtkomstpunktsnamn (APN) -> Tre prickar -> Återställ standardinställningar
Om du inte kan ringa och använda mobilsurfen samtidigt beror detta oftast på svag mobiltäckning eller fel med mobiltelefonen.
Prata i telefon och surfa samtidigt fungerar bäst med 4G om VoLTE är aktiverat, det fungerar även med 3G men kräver bra täckning. Samtalet kommer alltid att prioriteras över mobilsurfen. Därför kan det upplevas som att mobilsurfen inte fungerar eller upplevs långsam men att samtal fungerar på platser där täckningen är sämre.
Om du färdas snabbt via buss, tåg eller bil kan det också öka risken för att mobilsurfen upplevs långsammare om man samtidigt har ett samtal.
Om din mobiltelefon, som du köpt via Tele2, är skadad vid leverans kontaktar du omedelbart kundservice på telefonnummer 90 222.
Upplever du fel på mobiltelefonen som inte går att lösa med vanlig felsökning kan vi hjälpa till med ytterligare felsökning, men om felet inte blir löst behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.
Upplever du problem med att surfa eller inta kan ta emot / skicka mms så är en återställning av inställningarna för mms och surf något som i många fall löser dessa problem. Följ anvisningar nedanför.
Apple iPhone -> Inställningar-> Mobilnät-> Mobil datanätverk -> Nollställ inställningar
Samsung Galaxy -> inställningar -> Anslutningar -> Mobilnätverk -> Åtkomstpunktsnamn -> Tre prickar -> Återställ till standard.
Sony Xperia -> inställningar -> nätverk och internet -> SIM-kort -> Åtkomstpunktsnamn (APN) -> Tre prickar -> Återställ standardinställningar
Om du inte kan ringa och använda mobilsurfen samtidigt beror detta oftast på svag mobiltäckning eller fel med mobiltelefonen.
Prata i telefon och surfa samtidigt fungerar bäst med 4G om VoLTE är aktiverat, det fungerar även med 3G men kräver bra täckning. Samtalet kommer alltid att prioriteras över mobilsurfen. Därför kan det upplevas som att mobilsurfen inte fungerar eller upplevs långsam men att samtal fungerar på platser där täckningen är sämre.
Om du färdas snabbt via buss, tåg eller bil kan det också öka risken för att mobilsurfen upplevs långsammare om man samtidigt har ett samtal.
Om din mobiltelefon, som du köpt via Tele2, är skadad vid leverans kontaktar du omedelbart kundservice på telefonnummer 90 222.
Upplever du fel på mobiltelefonen som inte går att lösa med vanlig felsökning kan vi hjälpa till med ytterligare felsökning, men om felet inte blir löst behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.
Börja med att kontrollera din inkoppling, se installationsguide för din utrustning. Om din router eller modem och utrustning är korrekt inkopplad kan du fortsätta din felsökning nedan.
Att koppla upp sig trådlöst var man än är blir allt mer vanligare och att det ska fungera är mer eller mindre ett givet krav. Upplever du att din trådlösa anslutning kopplar ned sig eller bryts så finns det en rad av olika saker du kan göra för att förhoppningsvis förbättra upplevelsen och få ut det mesta av din tjänst.
När du upplever att din uppkoppling bryts så kan det bero på en rad olika saker. Här är de vanligaste lösningarna:
Om du upplever problem med att det går långsamt att öppna olika webbsidor, spela spel eller streama online kan du testa följande åtgärder:
Upplever du en låg hastighet när du är ansluten med nätverkskabel så finns det en rad saker du kan testa för att förhoppningsvis förbättra hastigheten.
Att du inte hittar ditt wifi kan bero på en rad olika faktorer.
Börja med att kontrollera din inkoppling, se installationsguide för din utrustning. Om din router eller modem och utrustning är korrekt inkopplad kan du fortsätta din felsökning nedan.
Att koppla upp sig trådlöst var man än är blir allt mer vanligare och att det ska fungera är mer eller mindre ett givet krav. Upplever du att din trådlösa anslutning kopplar ned sig eller bryts så finns det en rad av olika saker du kan göra för att förhoppningsvis förbättra upplevelsen och få ut det mesta av din tjänst.
När du upplever att din uppkoppling bryts så kan det bero på en rad olika saker. Här är de vanligaste lösningarna:
Om du upplever problem med att det går långsamt att öppna olika webbsidor, spela spel eller streama online kan du testa följande åtgärder:
Upplever du en låg hastighet när du är ansluten med nätverkskabel så finns det en rad saker du kan testa för att förhoppningsvis förbättra hastigheten.
Att du inte hittar ditt wifi kan bero på en rad olika faktorer.
Kontrollera att du väljer rätt nätverk och anger rätt lösenord, du hittar dessa uppgifter på baksidan av din router. Fungerar det inte trots att uppgifterna stämmer kan du börja med att testa starta om routern och enheten du försöker ansluta.
Kontakta kundservice på telefonnummer 90 222 för hjälp att felsöka om problemet kvarstår.
Kontrollera att du väljer rätt nätverk och anger rätt lösenord, du hittar dessa uppgifter på baksidan av din router. Fungerar det inte trots att uppgifterna stämmer kan du börja med att testa starta om routern och enheten du försöker ansluta.
Kontakta kundservice på telefonnummer 90 222 för hjälp att felsöka om problemet kvarstår.
Har du fått upp ett felmeddelande på din Tv Hub eller Tv Hub Mini och funderar över vad de betyder eller hur du eventuellt kan lösa felet? På denna sidan Felkoder för Tv Hub och Tv Hub Mini kan du hitta de vanligaste felkoderna som visas samt förlsag på lösningar till dessa.
Anledningar till att du bara ser en svart bild på din tv kan vara många. Nedan har vi lista upp de vanligaste lösningarna:
Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal eller problem med signalen till din tv-mottagare. Innan du kontaktar kundservice kan du testa följande:
Nedan finner du de vanligaste lösningarna:
Nedan har vi listat de vanligaste felmeddelanden du kan få från en digital-tv-mottagare:
Signalrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror oftast på problem med signalen fram till din mottagare. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Abonnemangsrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror ofta på att mottagare inte fått rätt abonnemangsinformation. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Internetanslutningsrelatera felmeddelande
• C133, C130, N13, N09
• Innehållet kan tyvärr inte spelas upp för tillfället
Digitalboxen Tele2 Tv Hub behöver tillgång till en internetanslutning för att kunna kommunicera med Tele2-nätet. Om anslutningen bryts kan det medföra att du får problem att till exempel starta appar som Netflix eller problem med programinformation och uppdateringar. Innan du kontaktar supporten kan du testa följande:
När du får ett felmeddelande kopplade till programkortet kan du testa följande åtgärder:
Nedan har vi listat upp de vanligaste frågorna kring grundutbudet och åtgärderna du kan testa.
Jag får frysningar/blockbildningar i tv-bilden
Jag saknar vissa tv-kanaler
Den vanligaste orsaken till att fjärrkontroller slutar fungera är dåliga batterier.
Om du köpt din digitalbox hos någon av våra återförsäljare vänder du dig direkt till inköpsstället.
För att kunna se på tv via en tv-modul behöver enheterna vara godkänd för Tele2.
Inkoppling av din tv-utrustningen kan se olika ut beroende på om du bor på en FiberKoax eller FiberLAN adress.
Det enklaste sättet att kontrollera hur du kopplar in din utrustning är genom att använda din personliga installationsguide som följde med i ditt paket från Tele2 eller online här.
Har du fått upp ett felmeddelande på din Tv Hub eller Tv Hub Mini och funderar över vad de betyder eller hur du eventuellt kan lösa felet? På denna sidan Felkoder för Tv Hub och Tv Hub Mini kan du hitta de vanligaste felkoderna som visas samt förlsag på lösningar till dessa.
Anledningar till att du bara ser en svart bild på din tv kan vara många. Nedan har vi lista upp de vanligaste lösningarna:
Frysningar och blockbildningar på kanalerna beror i de flesta fall på svag signal eller problem med signalen till din tv-mottagare. Innan du kontaktar kundservice kan du testa följande:
Nedan finner du de vanligaste lösningarna:
Nedan har vi listat de vanligaste felmeddelanden du kan få från en digital-tv-mottagare:
Signalrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror oftast på problem med signalen fram till din mottagare. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Abonnemangsrelaterade felmeddelande
Dessa problem beror ofta på att mottagare inte fått rätt abonnemangsinformation. Innan du kontaktar supporten bör du testa följande:
Internetanslutningsrelatera felmeddelande
• C133, C130, N13, N09
• Innehållet kan tyvärr inte spelas upp för tillfället
Digitalboxen Tele2 Tv Hub behöver tillgång till en internetanslutning för att kunna kommunicera med Tele2-nätet. Om anslutningen bryts kan det medföra att du får problem att till exempel starta appar som Netflix eller problem med programinformation och uppdateringar. Innan du kontaktar supporten kan du testa följande:
När du får ett felmeddelande kopplade till programkortet kan du testa följande åtgärder:
Nedan har vi listat upp de vanligaste frågorna kring grundutbudet och åtgärderna du kan testa.
Jag får frysningar/blockbildningar i tv-bilden
Jag saknar vissa tv-kanaler
Den vanligaste orsaken till att fjärrkontroller slutar fungera är dåliga batterier.
Om du köpt din digitalbox hos någon av våra återförsäljare vänder du dig direkt till inköpsstället.
För att kunna se på tv via en tv-modul behöver enheterna vara godkänd för Tele2.
Inkoppling av din tv-utrustningen kan se olika ut beroende på om du bor på en FiberKoax eller FiberLAN adress.
Det enklaste sättet att kontrollera hur du kopplar in din utrustning är genom att använda din personliga installationsguide som följde med i ditt paket från Tele2 eller online här.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontaka kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på 90 222.
Ta hjälp av våra felsökningsguider för Hemtelefoni via mobilnätet eller telejacket.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontaka kundservice på telefon 90 222.
Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:
Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på 90 222.
Ta hjälp av våra felsökningsguider för Hemtelefoni via mobilnätet eller telejacket.