Aktuella frivisningar och kanalförändringar

Följ förändringar i vårt utbud och tillfälliga events.

2024

April

TV Chile utgår.

Den 30 April utgår TV Chile från Tele2s utbud då satelliten som vi tar in signal ifrån plockas ner.

Mars

Uppgradering av sändningskvalitén i Grundutbudet.

Den 6 mars gör vi en uppdatering av vårt grundutbud och avkrypterar HD-kanaler. Det innebär att man nu kan se HD-kanaler i vårt grundutbud förutsatt att man har en HD-kompatibel utrustning.

Vi förbättrar på sändingskvalitén och uppgraderar utvalda kanaler till HD-sändning.

Den 6 mars upphör SD-sändningarn för ett antal kanaler och erästts av HD-sändningar. Detta påverkar samtliga kunder i vårt FiberKoax-nät. För att kontrollerar att din tv eller digitaltv-mottagare har stöd för HD kan du gå till kanalplats 21 som visar SVT1 HD.

Klarar din hårdvara inte av HD-sändningar kontaktar du vår kundservice på 90 222. Behöver din hårdvara bytas ut kan du fortfarande se kanalerna i HD via Tele2 Play.

Påverkade kanaler:

  • Animal Planet SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 34
  • Discovery Channel SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 36
  • MTV SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 65
  • Nick Jr SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 161
  • Nickelodoen SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 160
  • Travel Channel SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 55
  • National Geographic SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 58
  • Nat Geo Wild SD

    • HD-kanalen återfinns på kanalplats 35

Kanal 10 byter utsändningssätt.

Den 1 mars byter Kanal 10 utsädningssätt från Mpeg2 till Mpeg4. Kanalen kommer fortsatt att ligga kvar på kanalplats 49.

Om du har en HD-box behöver du inte göra något. För att kontrollera om din box klarar av HD-sändningar kan du testa att ställa dig på SVT1 HD. Tänk på att om du har en favoritkanallista så gå ur denna innan du söker på kanalen). Fungerar kanalen så har du en HD-box.

Om du inte kan se SVT1 HD kontaktar du oss på 90 222 så hjälper vi dig.

Februari

Hayat+ byter namn och logotyp

Den 26 februari byter Hayat+ namn till Hayat 2 samt får en ny logotyp.

SD-sändningen av Cartoonito och Cartoon Network upphör.

Den 1 februari upphör SD-sändningen för kanalerna Cartoonito och Cartoon Network. Efter 1 februari kommer du titta på HD-versionen.

Om du har en HD-box behöver du inte göra något. För att kontrollera om din box klarar av HD-sändningar kan du testa att ställa dig på SVT1 HD. Tänk på att om du har en favoritkanallista så gå ur denna innan du söker på kanalen). Fungerar kanalen så har du en HD-box.

Om du inte kan se SVT1 HD kontaktar du oss på 90 222 så hjälper vi dig.
Kom ihåg att du under tiden du väntar på din HD-kompatibla digitalbox kan se kanalen via Tele2 Play.

Januari

Den 14 januari byter Kanal 5, 9 och 11 logotyper. Det är bara logotyperna som ändrats, innehållet i kanalerna är samma som tidigare.

Historiska kanalförändringar

Kanalförändringar 2023

Frågor och svar

Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.

Om du har några av våra vanliga digitalboxar (Tv Hub, Tv Hub Mini eller Arris) kan du se kanalplatser för respektive tv-kanal i vår kanalplatslista. Ibland måste du göra en kanalsökning för att hitta alla kanaler.

Grundutbudet är de kanaler som du kommer åt via antennuttaget utan ett abonnemang.
Läs mer om grundutbudet.

Du kan göra en sökning för att se vilka tv-kanaler som ingår på din adress.
Se ditt grundutbud.

En kanalsökning gör du på olika sätt beroende på vilken digitalbox du har. I manualen för din digitalbox hittar du instruktioner för hur du gör en kanalsökning på just din utrustning.

Om du är osäker på vilken utrustning du har kan du logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och kontrollera under tv-sidan.

Så här gör du en kanalsökning
Hitta nätverks-ID/nätnummer för din region
Logga in på Mitt Tele2

Om du vill lägga till fler kanaler till ditt abonnemang så gör du detta enklast genom att logga in på Mitt Tele2. Du kan även kontakta kundservice så hjälper vi dig med beställningen.

Du kan när du vill logga in på Mitt Tele2 på webben eller i appen och byta valda kanaler i Tv Flexibel och Tv & Play Medium 8 Favoriter. Bytet sker kostnadsfritt och slår igenom vid nästa månadsskifte.

Det går även bra att byta kanaler genom att kontakta kundservice. Vi tar då ut en administrativ avgift på 35 kr per bytestillfälle.

Kontakta kundservice med ditt kanalönskemål. Vi registrerar alla önskemål och utgår sedan från hur pass efterfrågad kanalerna är. Om det är stor efterfrågan på någon/några kanaler kan det innebära att vi inleder en förhandling med respektive programbolag.

Kontakta kundservice

Har du en annan fråga?