Felkoder för Tv Hub och Tv Hub Mini

Här hittar du de vanligaste felkoderna och förslag på lösningar till Tv Hub, Tv Hub Mini och inspelningstillbehöret REC.

Får du en annan felkod än som finns i listan nedan?

Om du får ett annat felmeddelande än som visas i listan nedan kan du använda Felsökningsguiden för att lägga ett ärende till kundservice, alternativt ringa till kundservice på 90 222. Tänk på att tekniska fel enklast felsöks med vår support över telefon.

Bra att veta!
Du kommer även åt ditt innehåll och dina kanaler på Tele2 Play.

Vanliga felkoder för Tv Hub och Tv Hub Mini

P002/P003 - Svag/ingen signal

1. Testa att byta ut din antennkabel.

P005 - Uppspelningen misslyckades

1. Prova byta kanal.
2. Säkerställ att du startar din Tv före din Tv Hub/ Tv Hub Mini.
3. Prova att koppla förbi eventuell kringutrustning som exempelvis hemma-biosystem.

P006 - Innehållet kan inte spelas upp

1. Dra ut strömsladden till boxen (Vänta 10 sek).
2. Sätt in strömsladden och starta upp boxen.
3. Vid enstaka fall kan felmeddelande P027 visas, repetera då steg 1 och 2.

P015 - Innehållet kan inte visas

1. Försök att spela upp innehållet igen.
2. Prova byta kanal.
3. Prova att starta om uppspelningen.
4. Om det fortfarande inte fungerar: Prova att starta upp en annan kanal eller en annan uppspelning av ett avsnitt.
5. Om inget av ovan fungerar: Dra ut strömsladden till boxen (Vänta 10 sek) och starta sedan upp boxen.

P016 - Innehållet kan inte visas

1. Försök att spela upp innehållet igen.
2. Prova byta kanal.
3. Prova att starta om uppspelningen.
4. Om inget av ovan fungerar: Dra ut strömsladden till boxen (Vänta 10 sek) och starta sedan upp boxen.
5. Om felkod A001 visas: Kontrollera din nätverksanslutning. Se avsnitt om A001/A004.

P022 - Problem med ljudet

1. Prova att koppla från din Bluetooth-utrustning.
2. Om felet kvarstår, prova att byta port på din HDMI-kabel på din tv.
3. Prova att koppla förbi eventuell kringutrustning som exempelvis hemma-biosystem.

P026 - Ingen internetanslutning

1. Prova byta kanal.
2. Kontrollera din internetanslutning.
3. Om du är uppkopplad via wifi kontrollera att du har aktiverat wifi i din TV Hub / Tv Hub Mini. Detta gör du genom att gå in på: Inställningar -> Enhetsinställningar -> Nätverk och Internet -> Aktivera Wi-Fi.

P027 - Generellt fel

Felmeddelandet kan bero på flera anledningar.

1. Prova byta kanal.
2. Kontrollera din internetuppkoppling.
3. Kontrollera att internetkabeln är korrekt ansluten till boxen.
4. Om du är uppkopplad via wifi testa koppla in med nätverkskabel.
5. Om inget av ovan hjälper prova att starta om boxen.

A001/A004 - Ingen internetanslutning

1. Prova byta kanal.
2. Kontrollera din internetanslutning.
3. Om du är uppkopplad via wifi kontrollera att du har aktiverat wifi i din TV Hub / Tv Hub Mini. Detta gör du genom att gå in på: Inställningar -> Enhetsinställningar -> Nätverk och Internet -> Aktivera Wifi.

Vanliga felkoder för REC

R01 - Inspelningen misslyckades

  • Kontrollera att du har tillräckligt med utrymme på din hårddisk.

R02 - Kanalen är inte längre tillgänglig

  • Kontrollera att du har tillgång till den kanal som du vill spela in eller spela upp.

R03 - Det finns inte tillräckligt med utrymme på hårddisken

  • Kontrollera att du har tillräckligt med utrymme på din hårddisk. Testa att radera innehåll på hårddisken och prova igen.

R04 - Inspelningen misslyckades

  • Dra ut strömsladden till inspelningsenheten (Vänta 10 sek) Sätt in strömsladden och starta upp enheten.

R05 - Inspelningen misslyckades

  • Dra ut strömsladden till inspelningsenheten (Vänta 10 sek) Sätt in strömsladden och starta upp enheten.

R06 - Inspelningen kunde inte slutföras inte på grund av förlorad nätverksuppkoppling

  • Dra ut strömsladden till inspelningsenheten (Vänta 10 sek) Sätt in strömsladden och starta upp enheten.

R07 - Inspelningen misslyckades

  • Dra ut strömsladden till inspelningsenheten (Vänta 10 sek) Sätt in strömsladden och starta upp enheten

R08 - Inspelningen startade inte

  • Dra ut strömsladden till inspelningsenheten (Vänta 10 sek) Sätt in strömsladden och starta upp enheten.

R11 - För liten inspelning

1. Kontrollera inkopplingen på din inspelningsenhet.
2. Dra ut strömsladden till inspelningsenheten (Vänta 10 sek) Sätt in strömsladden och starta upp enheten

R12 - Inspelningen misslyckades på grund av att programmet inte hittats

  • Inspelningen misslyckades på grund av ändring i tv tablån.