Bredbandsgaranti

Tele2 bredbandsgaranti består av Uppkopplingsgaranti, Surfgaranti och Flyttgaranti. Här nedan går vi igenom dessa garantier.

Bredbandsgarantin gäller enbart privatkunder och ingår ej i grupp- eller företagsavtal.

Uppkopplingsgaranti

Med vår uppkopplingsgaranti har du alltid wifi hemma. Skulle det uppstå ett tillfälligt problem med vår fasta bredbandstjänst kopplas din router automatiskt över från det fasta till mobila nätet tills felet åtgärdats. Wifi fortsätter att fungera utan att du behöver ändra något i dina inställningar. När problemet med bredbandet är löst återgår routern till att använda den fasta uppkopplingen och allt fungerar som vanligt igen.

Vid strömavbrott kan du dessutom använda routerns USB-sticka direkt i en bärbar dator för att surfa vidare.

Bra att veta!

  • Uppkopplingsgarantin ingår i Bredband 500, 600, 1000 och 1200.
  • Om du har uppkopplingsgaranti gäller även Tele2 Surfgaranti och Flyttgaranti. Garantierna kräver att du först installerat och kommit igång med din fasta bredbandstjänst.
  • USB-stickan med SIM-kort som du använder för Uppkopplingsgarantin skickas efter beställning hem till dig per brev och leveranstiden är cirka 3-5 vardagar. Du behöver stoppa i SIM-kortet i USB-stickan.
  • När uppkopplingsgarantin aktiveras kommer bredbandet ha en lägre hastighet via mobilnätet än ordinarie abonnemang. Hastigheten varierar utifrån var du befinner dig, var routern är placerad och hur många andra som är uppkopplade mot det mobila nätet samtidigt.
  • Uppkopplingsgarantin gäller oavsett om du bor i ett Tele2-hus eller har tillgång till Tele2 Bredband via öppet nät.
  • Garantin kräver routern Wifi Hub C4 eller Wifi Hub L2 (med USB-port).
  • För att uppkopplingsgarantin ska fungera kräver det att du har USB-stickan inkopplad i din Wifi Hub C4 eller Wifi Hub L2 (med USB-port)

Surfgaranti

Surfgaranti gäller för dig som både är bredbandskund och mobilkund (mobil och/eller mobilt bredband) hos Tele2 och gäller vid bekräftat tekniskt problem med ditt fasta bredband.

Vid avbrott i din fasta bredbandstjänst behöver du felanmäla din anslutning till Tele2 kundservice som samma dag kan aktivera kostnadsfri obegränsad mobildata på samtliga mobila tjänster från Tele2 under 30 dagar.

Bra att veta!

  • De mobila tjänsterna och bredbandsabonnemangen måste alla vara registrerade på samma personnummer.
  • Du kan avropa Surfgaranti obegränsat antal gånger, tills att problemet är löst.
  • Surfgarantin gäller enbart inom Sverige.

Flyttgaranti

Flyttgaranti gäller för dig som både är bredbandskund och mobilkund (mobil och/eller mobilt bredband) hos Tele2. Vid anmäld flytt till vår kundservice får du obegränsad med mobildata på dina mobila abonnemang i 30 dagar.

Bra att veta!

  • Garantin kan avropas en gång per flytt.

Frågor och svar

Ja, du kontaktar vår kundservice på 90 222 så hjälper vi dig med detta.

Har du en annan fråga?