Överlåta
Om du ska flytta och vi inte kan leverera tjänster till din nya adress eller du av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns det oftast flera möjligheter att välja mellan.
Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan. Logga in på Mitt Tele2 för att kontrollera din bindnings- och uppsägningstid, du klickar på "Mer info" på abonnemangsrutan. Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner.
I de flesta fallen kan du överlåta ditt abonnemang och skriva över hela avtalet tillsammans med resterande bindningstid till en annan person. Vill du behålla ditt telefonnummer går det att flytta till din nya leverantör. För att få mer information om överlåtelse kontaktar du oss på telefon 90 222.
Avsluta
Det finns olika kontaktvägar för att säga upp tjänster och abonnemang. För snabbast hjälp rekommenderar vi att du kontaktar kundservice på telefonnummer 90 222.
Du kan välja att chatta med oss via sidan Kontakta oss eller chatt botten (blå rund ikon) som du hittar längst ner till höger när du är under kategorin Kundservice på vår webbsida. Det går också bra att mejla din uppsägning till tele2-info@tele2.com, för att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi ditt kund- eller personnummer. Vi besvarar ditt mejl inom cirka 3 till 5 vardagar.
Öppettider telefon vid uppsägning:
Vardagar: 08.00 - 19.00
Helgdagar: Stängt
Uppsägningsformulär
Har du någon av våra tjänster eller tillval nedan kan du skicka in din uppsägning via formulären. Klicka på länken för att komma till formuläret.
- Tele2 Trygg Surf, Tele2 Cloud eller Tele2 ID-skydd för mitt bredband
- Tele2 Trygg Surf för mitt mobilabonnemang
- Hemtelefoni via mobilnätet / Fast telefoni via telefonjacket
Uppsägning av abonnemang vid dödsfall
I samband med dödsfall så kan du som anhörig använda vårt formulär för att skicka in uppsägningen av abonnemang och tjänster åt dödsboet.