Betalning

Vanliga frågor

Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.

E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2

Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Vi tillämpar förskottsbetalning, därför omfattar första fakturan vanligtvis abonnemangsavgift för mer än en månad.

Det innebär att du betalar från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott. Den första fakturan kan även innehålla startavgift.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Om du har glömt att betala din faktura bör du betala fakturan så fort som möjligt.

  • Du kan enkelt betala fakturan med Swish via Mitt Tele2
  • Du kan betala in beloppet till PG 477 92 02-3 och ange fakturans OCR-nummer.

Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

När du betalt din faktura tar det tre till fem bankdagar innan pengarna är bokförda och registrerade hos oss.

Logga in på Mitt Tele2 för att se status på din faktura.

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • Din orderbekräftelse
  • Din faktura

Om du av någon anledning skulle ha svårt att betala en viss faktura i tid kan du söka anstånd via vår kundservice. Det innebär att fakturans betalningsdatum skjuts upp minst 30 dagar framåt i tiden. Det är viktigt att du ansöker om anstånd innan fakturans ursprungliga förfallodatum har passerat.

Observera att om du betalar dina fakturor via autogiro så behöver du ansöka om anstånd minst 3 arbetsdagar innan fakturans ursprungliga förfallodatum. Godkänns anståndet kommer du behöva betala fakturan manuellt innan det nya förfallodatumet, den betalas alltså inte automatiskt. Dina nästkommande fakturor betalas som vanligt via autogiro. Du når vår kundservice på 90 222.

På sidan Beställningsspärrar kan du läsa mer om hur du aktiverar eller tar bort spärrar.

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

  • Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid.
  • Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid.

På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Om du faktureras i förskott: Sista fakturan på abonnemanget får du vanligtvis månaden innan uppsägningen trätt i kraft. Eventuella rörliga avgifter som exempelvis hyrfilmer eller sms-köp faktueras alltid i efterskott och kan därför faktureras efter uppsägningen trätt i kraft.

Om du faktureras i efterskott: Sista fakturan på abonnemanget får du månaden efter uppsägningen trätt i kraft.

*På din faktura kan du se om du faktureras i förskott eller efterskott. Faktureras du i förskott innehåller din faktura fasta avgifter för kommande månad och i efterskott föregående månad. På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor digitalt.

Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.

E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2

Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Vi tillämpar förskottsbetalning, därför omfattar första fakturan vanligtvis abonnemangsavgift för mer än en månad.

Det innebär att du betalar från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott. Den första fakturan kan även innehålla startavgift.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Om du har glömt att betala din faktura bör du betala fakturan så fort som möjligt.

  • Du kan enkelt betala fakturan med Swish via Mitt Tele2
  • Du kan betala in beloppet till PG 477 92 02-3 och ange fakturans OCR-nummer.

Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

När du betalt din faktura tar det tre till fem bankdagar innan pengarna är bokförda och registrerade hos oss.

Logga in på Mitt Tele2 för att se status på din faktura.

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • Din orderbekräftelse
  • Din faktura

Om du av någon anledning skulle ha svårt att betala en viss faktura i tid kan du söka anstånd via vår kundservice. Det innebär att fakturans betalningsdatum skjuts upp minst 30 dagar framåt i tiden. Det är viktigt att du ansöker om anstånd innan fakturans ursprungliga förfallodatum har passerat.

Observera att om du betalar dina fakturor via autogiro så behöver du ansöka om anstånd minst 3 arbetsdagar innan fakturans ursprungliga förfallodatum. Godkänns anståndet kommer du behöva betala fakturan manuellt innan det nya förfallodatumet, den betalas alltså inte automatiskt. Dina nästkommande fakturor betalas som vanligt via autogiro. Du når vår kundservice på 90 222.

På sidan Beställningsspärrar kan du läsa mer om hur du aktiverar eller tar bort spärrar.

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

  • Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid.
  • Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid.

På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Om du faktureras i förskott: Sista fakturan på abonnemanget får du vanligtvis månaden innan uppsägningen trätt i kraft. Eventuella rörliga avgifter som exempelvis hyrfilmer eller sms-köp faktueras alltid i efterskott och kan därför faktureras efter uppsägningen trätt i kraft.

Om du faktureras i efterskott: Sista fakturan på abonnemanget får du månaden efter uppsägningen trätt i kraft.

*På din faktura kan du se om du faktureras i förskott eller efterskott. Faktureras du i förskott innehåller din faktura fasta avgifter för kommande månad och i efterskott föregående månad. På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor digitalt.

Ångerrätt

Här hittar du information om hur du gör för att ångra ditt köp.
Läs mer

Avtalsvillkor

Här hittar du information om avtalsvillkor och bestämmelser för våra abonnemang och tjänster.
Till guide

Flytta eller avsluta

Om du ska flytta eller av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns flera möjligheter att välja mellan.
Läs mer

Har du en annan fråga?

Visa mina fakturor

På Mitt Tele2 kan du se alla dina fakturor.
Till Mitt Tele2