Mobilreparation

Här hittar du information om hur du gör om du får problem med en mobiltelefon du köpt från Tele2.

Vad gör jag om jag har upptäckt en skada efter leveransen?

Om du upptäcker en transportskada på din försändelse eller att utrustningen inte fungerar korrekt vid leverans bör du kontakta vår kundservice så snart som möjligt, dock inom 2 månader efter att du mottagit ditt paket. Du kan nå oss på 90 222 eller via mejl till tele2-info@tele2.com.

Reparera din mobil

Upplever du ett fel på din mobiltelefon som inte går att lösa med en vanlig felsökning kan du kontakta Kundservice. Vi kan då hjälpa dig med ytterligare felsökning, men om problemet inte avhjälps behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.

Att tänka på innan du skickar in din telefon för reparation:

  • Säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat som du vill spara.

  • Plocka ut SIM-kortet och spara det hemma.

  • Ta bort bort eventuella mönsterlås eller kodlås.

  • Ta bort eventuellt mobilskal eller displayskydd.

Omfattas reparationen av garanti?

För att en reparation ska omfattas av garanti ska felet vara ett fabrikationsfel och uppstått inom garantitiden. Kvitto måste alltid medfölja produkten för att reparationen ska kunna omfattas av garantin. Kvittot kan följa med som papperskopia eller som bifogad fil i registreringen av reperationen.

Om felet på produkten ej omfattas av garantin och du avböjer verkstadens kostnadsförslag för reparation så tillkommer en undersökningsavgift på 350 kr.

Registrera ett serviceärende ->

Tele2 Trygghetsavtal - Registrera en skadeanmälan

Om du har Tele2 Trygghetsavtal ska du se till att ha försäkringsnumret tillgängligt för effektivare hantering av ditt försäkringsärende.

För att du skall kunna anmäla stöld/förlust behöver du ha ett spärrintyg och en polisanmälan tillgängligt. Om du ännu inte spärrat din hårdvara går det bra att ringa Kundservice för hjälp med detta.

Registrera en skadeanmälan ->

Reklamera din mobil

Du har rätt att reklamera din mobiltelefon om ett fabrikationsfel visas inom 3 år från inköpsdatum eller om den varit på service två gånger för samma fel och felet kvarstår. I en reklamation behöver du vända dig dit du köpte telefonen.

För att göra en reklamation av en mobiltelefon köpt via Tele2 Kundservice eller tele2.se, kontakta Kundservice på 90 222 eller mejla till tele2-info@tele2.com.

Frågor och svar

Om den köpta utrustningen blivit stulen eller om du tappat bort den på annat sätt så gäller inte garantin. I de fallen kontaktar du ditt försäkringsbolag för information om ersättning.

Vid stöld eller förlust, beroende på hur du förlorat utrustningen, anmäler du händelsen till polisen.

Om utrustningen förloras eller förstörs på grund av exempelvis en husbrand så gäller inte garantin. I de fallen kontaktar du ditt försäkringsbolag för information om ersättning.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss