Fast Telefoni

Här får du all hjälp du behöver som gäller fast telefoni.

Frågor och svar

Välj en kategori

Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:

  1. Kontrollera att telefon eller basstation är korrekt ansluten.

  2. Starta om din basstation till telefonen om sådan finns.

  3. För dig som ansluter via FiberKoax eller FiberLAN - Starta om din router.

  4. Testa koppla in en annan telefon.

Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.

Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:

  1. Kontrollera att telefon eller basstation är korrekt ansluten till routern.

  2. Starta om din basstation till telefonen om sådan finns.

  3. För dig som ansluter via FiberKoax eller FiberLAN - Starta om din router.

  4. Testa koppla in en annan telefon.

Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.

Telefoni via FiberKoax och FiberLAN går genom en router. Din fasta telefon kommer inte att fungera vid ett strömavbrott eftersom routern, som telefonen är inkopplad mot, behöver ström för att fungera. Vi rekommenderar dig därför att även ha en mobiltelefon tillgänglig hemma.

Följ stegen nedan för att åtgärda problemet:

  1. Kontrollera att telefon och basstation är korrekt ansluten till router. Har du Hemtelefoni via bredbandet och kopplar via en hemtelefonidosa, kontrollera att du har kopplat rätt.

  2. Starta om din basstation till telefonen eller hemtelefonidosan.

  3. För dig som ansluter via FiberKoax eller FiberLAN - Starta om din router.

  4. Testa koppla in en annan telefon.

Om felet fortfarande kvarstår kontakta kundservice på telefon 90 222.

Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.

E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2

Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.

Vi tillämpar förskottsbetalning, därför omfattar första fakturan vanligtvis abonnemangsavgift för mer än en månad.

Det innebär att du betalar från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott. Den första fakturan kan även innehålla startavgift. Du kan läsa mer om olika anledningar som kan påverka förändrat belopp på fakturan.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan produkt

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss