Tele2 Trygghetsavtal

Informationen på den här sidan gäller dig som tecknat din försäkring från 28:e januari 2025.

Vad är Tele2 Trygghetsavtal?

Tele2 Trygghetsavtal är en allriskförsäkring som ger dig extra trygghet om något skulle hända din mobiltelefon eller surfplatta. Du får till exempel ersättning om du råkar tappa den i marken, du råkar spilla vätska över den eller blir rånad. Vid stöld (genom inbrott eller rån) får du dessutom ersättning upp till 10 000 kronor om någon obehörig ringer eller surfar från ditt abonnemang.

Försäkringen täcker;

  • otursskador som till exempel tapp- eller fuktskador.

  • funktionsfel som ej innefattas av garantin eller reklamationsrätt.

  • inbrott och rån.

  • obehöriga samtal och obehörigt surfande upp till 10 000 kronor vid stöld.

Tänk på!

Hur beställer jag Tele2 Trygghetsavtal?

  • Tele2 Trygghetsavtal tecknas i samband med köp av ny hårdvara som görs via kundservice eller någon av våra Tele2-butiker.

  • Det går att teckna Tele2 Trygghetsavtal till din hårdvara i efterhand i upp till 45 dagar från köpet av hårdvaran som gjorts via Tele2.se, kundservice eller en Tele2-butik. Det går bara att göra i någon av våra Tele2-butiker och man behöver ha med sig hårdvaran samt inköpskvitto.

Kostnad för Tele2 Trygghetsavtal

Månadskostnad och självrisk för försäkringen styrs av enhetens ordinarie pris.

59 kr per månad – värde upp till 3999 kr
Självrisk: 399 kr

99 kr per månad – värde mellan 4000 - 5999 kr
Självrisk: 499 kr

129 kr per månad – värde mellan 6000 - 29 999 kr
Självrisk: 599 kr

Bra att veta:

  • Vid upprepade skador ökar självrisken per skada.

  • Försäkringen täcker maximalt tre (3) skador under en rullande 18-månadersperiod.

Samarbete med vår underleverantör AON

Vi vill göra dig uppmärksam på att:

  • Tele2 Trygghetsavtal hanteras av vår underleverantör AON. Tänk därför på att till exempel utskick per e-post som rör din försäkring kommer direkt från AON.

  • AON´s Dataskyddskyddspolicy

Frågor och svar

  • Om din mobil eller surfplatta blir skadad eller stulen (genom inbrott eller rån) ska du anmäla det till oss så fort som möjligt.

  • Är din mobiltelefon stulen så ska du spärra den hos oss genom att ringa Kundservice på telefonnummer 90 222 och anmäla ärendet till Polisen.

Du anmäler sedan din skada enligt nedan:

1. Registrera en skadeanmälan.
2. Du får en länk till din mejl där du kan följa ditt försäkringsärende.
3. Ditt ärende behandlas och om det beviljas repareras enheten. Kan den inte repareras ersätts du med en likvärdig mobiltelefon eller surfplatta.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss