Beställ och aktivera SIM-kort

Behöver du beställa ett nytt SIM-kort, i till exempel en annan storlek, till ditt mobilabonnemang? Här får du information om hur du beställer och aktiverar nya SIM-kort.

Beställa nytt SIM-kort

För att beställa ett nytt SIM-kort loggar du in på Mitt Tele2 här på hemsidan eller via appen Mitt Tele2 som du hittar på App Store eller Google Play Store.

Du kan också kontakta kundservice på 90 222 eller besöka någon av våra Tele2-butiker.

Aktivera SIM-kort

För mobilabonnemang och mobilt bredband är SIM-kortet i de flesta fall aktiverat från start och du kan börja använda det på en gång. Om du ändå behöver aktivera ditt SIM-kort, ring kundservice på telefon 90 222.

Beställer du ett nytt ersättningskort (SIM-kort) behöver du kontakta kundservice för att aktivera SIM-kortet.

Bra att veta!

  • Leverans av SIM-kort tar cirka 3-5 vardagar.

  • SIM-kortet är ett så kallat multi-SIM (även kallat trippel-SIM) och innehåller tre olika storlekar för att passa i alla enheter: nano-SIM, micro-SIM och mini-SIM.

  • Har du köpt en router så sitter det nya SIM-kortet redan monterat inuti routern.

Relaterade artiklarBeställa eSIM

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss