Förenkla arbetsdagen med samlade it-tjänster
Ökad trygghet, enkelhet och bättre överblick med en enda leverantör av företagets it-tjänster. Synergierna mellan nätverken och alla uppkopplade enheter har aldrig varit större – eller viktigare.
Att ett stabilt nätverk är grunden för en uppkopplad och väl fungerande verksamhet är något som de flesta kan hålla med om. Det är en förutsättning för att flertalet IT- och telekomtjänster ska fungera, men också att övriga verksamhetsapplikationer fungerar så bra som medarbetarna och kunderna önskar. Nätverket har blivit en strategisk resurs och är direkt verksamhetskritisk. Utan ett väl fungerande nätverk kan företag lägga stora resurser på applikationer och klienter utan att nå det önskade slutresultat. Synergierna mellan nätverken och alla uppkopplade enheter har aldrig varit större – eller viktigare.
En leverantör – ett samtal
För att nå de där värdefulla synergierna är det viktigt att hela IT-arkitekturen kvalitetssäkras. När du upphandlar datanättjänster, telefonitjänster och uppkoppling hos samma leverantör kan du känna dig trygg med att leverantören hjälper dig med helheten. Går något fel räcker det med ett samtal. - Jag tycker att Tele2s styrka är nätverksövervakning. De har alltid bra koll. Oftast när vi ringer känner de redan till frågan och har börjat åtgärda det. Fel blir det alltid någon gång, oavsett vilken leverantör man har, men det som skiljer dem åt är hur de agerar när de uppstår. Alla erbjuder likartad funktionalitet, så service och support är det avgörande när jag köper såna här tjänster, säger Kenneth Weinberg, driftchef på Bring och en av de kunder som valt Tele2 som helhetsleverantör.
Samlad överblick och mindre administration
Många verksamheter lägger mycket tid på manuell hantering av sina IT- och telekomlösningar. Det gäller allt från att få en tydlig översikt till att kunna lägga beställningar, ändra abonnemang och följa upp statistik och ekonomi. För att komma åt dessa utmaningar som tar onödig tid och resurser från kärnverksamheten har vi tillsammans med våra kunder skapat en självserviceplattform, Tele2 Service Online - TSO. - För mina kunder som själva vill hantera felanmälningar, beställningar och komma åt fakturaunderlag är TSO kanon. Några utmaningar som fungerar riktigt bra via TSO är när ett företag med stora personalförändringar vill kunna hantera abonnemangsfrågor själva. TSO kan underlätta för de kunder som köper datanättjänster och har stor rörlighet eller expanderar geografiskt, säger Patrik Söderberg, Account Manager på Tele2 i Stockholm.
Smidig hantering i realtid
Användarna av TSO berättar att en av de största fördelarna med portalen är att de har överblick över hela sitt engagemang hos Tele2 Företag- från beställningar, fakturor och felanmälningar till kontaktuppgifter. Överblicken i portalen är ett oslagbart hjälpmedel för ett effektivt administrativt arbete. - TSO hjälper våra kunder att hantera förändringar i sina abonnemang i realtid, dygnet runt på veckans alla dagar – det är unikt. Det finns inga mellanhänder och hela miljön, från mobilabonnemang, till hårdvara, dataplan och fakturahantering, kan hanteras av en person, säger Juha Halminen, Product manager Self-Service på Tele2.
Genom att samla all data på ett ställe finns dessutom möjlighet att exportera den för att underlätta uppföljning och analys. Med tillgång till information om exakt vilka produkter, tjänster, abonnemang och licenser som används och av vem, samt vilka kompletterande beställningar som görs, blir det enklare att följa upp och säkerställa att alla verktyg är anpassade till verksamhetens behov.
Kvalitetssäkrad leverans
Tele2 är den enda leverantören av IT- och telekomtjänster i Sverige, som har all kompetens, tjänster och produkter samlade under ett tak. För de företagskunder som ger oss förtroendet att bli en helhetsleverantör kan vi hjälpa till med allt från lokala nätverksintegrationer till telefoni. Genom utbyggnaden av 5G-nätet blir dessutom vårt 4G-nät ännu snabbare, säkrare och mer robust. Vi har lokala kontor och servicetekniker i hela landet för att snabbt kunna vara på plats när vi behövs. Det gör att vi kan erbjuda våra kunder en kvalitetssäkrad leverans för våra nätverkslösningar - och därigenom säkerställer vi även att alla våra övriga tjänster för telefoni och uppkoppling fungerar som de ska. Vi tar ansvar för helheten.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.