FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusBlack WeekAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

OBEGRÄNSADE KUNDUPPLEVELSER

När det handlar om sekunder - eller om att se kunder

Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder. De kundupplevelser du skapar är ofta minst lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer - oavsett om det handlar om smarta betalningslösningar, tillgång till sjukvård när patienten behöver det eller bemötandet hos företagets kundtjänst.

Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundupplevelser i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.

Här får du möta några av våra kunder - och höra hur våra lösningar har gjort skillnad för deras kunder.

När det handlar om sekunder - eller om att se kunder

Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder. De kundupplevelser du skapar är ofta minst lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer - oavsett om det handlar om smarta betalningslösningar, tillgång till sjukvård när patienten behöver det eller bemötandet hos företagets kundtjänst.

Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundupplevelser i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen.

Här får du möta några av våra kunder - och höra hur våra lösningar har gjort skillnad för deras kunder.

Så förbereder du dig för framtidens digitala kundmöte

I en uppkopplad värld är det kundens behov av smidiga tjänster som styr. Det gäller även i nästa steg när tekniker som AI, VR och nästa generations 5G-nät snabbt förändrar förutsättningarna för digitala möten – och synen på vad som alls är ett ”möte”.

Så förbereder du dig för framtidens digitala kundmöte

I en uppkopplad värld är det kundens behov av smidiga tjänster som styr. Det gäller även i nästa steg när tekniker som AI, VR och nästa generations 5G-nät snabbt förändrar förutsättningarna för digitala möten – och synen på vad som alls är ett ”möte”.

Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag
Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag
Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag
Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag

Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare

Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn?

För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Här tar vi reda på vilka kontaktvägar som faktiskt används, vilka som föredras samt hur medborgare och konsumenter ser på digitala hjälpmedel i allmänhet.

Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner, önskar och tycker om service och support generellt, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.

Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare

Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn?

För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Här tar vi reda på vilka kontaktvägar som faktiskt används, vilka som föredras samt hur medborgare och konsumenter ser på digitala hjälpmedel i allmänhet.

Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner, önskar och tycker om service och support generellt, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.

Tillsammans skapar vi bättre kundupplevelser

Ny teknik räddar liv

När olyckan är framme kan hjälpen komma från luften. Everdrone tar vid i situationer där varje sekund räknas, där det handlar om att agera och vara på plats blixtsnabbt, och där de traditionella blåljusföretagen inte räcker till.

Med autonoma drönare och uppkoppling via mobilnätet flyger Everdrone ut medicinsk utrustning till människor i nöd. Målet är att bidra med samhällsnytta – och hjälpa sina kunder att rädda liv.

Ny teknik räddar liv

När olyckan är framme kan hjälpen komma från luften. Everdrone tar vid i situationer där varje sekund räknas, där det handlar om att agera och vara på plats blixtsnabbt, och där de traditionella blåljusföretagen inte räcker till.

Med autonoma drönare och uppkoppling via mobilnätet flyger Everdrone ut medicinsk utrustning till människor i nöd. Målet är att bidra med samhällsnytta – och hjälpa sina kunder att rädda liv.

Enkelt och bekvämt från butik till slutkund

Att erbjuda kontroll och bekvämlighet för kunden är kärnan i lösningen för Budbees klimatsmarta och kunddrivna leveranser. Här är det kunderna som väljer allt från tid och plats till typ av leverans.

Resultatet blir en logistiklösning som skapar transparens och enkelhet för både konsumenter och e-handlare – där IoT från Tele2 lägger grunden.

Enkelt och bekvämt från butik till slutkund

Att erbjuda kontroll och bekvämlighet för kunden är kärnan i lösningen för Budbees klimatsmarta och kunddrivna leveranser. Här är det kunderna som väljer allt från tid och plats till typ av leverans.

Resultatet blir en logistiklösning som skapar transparens och enkelhet för både konsumenter och e-handlare – där IoT från Tele2 lägger grunden.

En tryggare vardag för krögaren

Tingstad förser restauranger och andra delar av livsmedelsbranschen med stora delar av den utrustning de behöver för den löpande driften.

Sedan en tid tillbaka utnyttjar man även IoT-teknik för att erbjuda kunderna temperaturkontroll i livsmedelshanteringen, något som bidrar till både energibesparingar och mindre oro.

En tryggare vardag för krögaren

Tingstad förser restauranger och andra delar av livsmedelsbranschen med stora delar av den utrustning de behöver för den löpande driften.

Sedan en tid tillbaka utnyttjar man även IoT-teknik för att erbjuda kunderna temperaturkontroll i livsmedelshanteringen, något som bidrar till både energibesparingar och mindre oro.

Bättre kundupplevelse ger fler affärer

Hos Sefina Pantbank får alla kunder samma prioritet – oavsett om de ringer eller besöker en butik. Med hjälp av en digital telefonväxel och svarsservice hanteras varje månad tusen samtal som annars hade blivit obesvarade.

Kunderna är säkra på att alltid bli väl bemötta, och för Sefina Pantbank har den positiva kundupplevelsen lett till fler kunder och affärer.

Bättre kundupplevelse ger fler affärer

Hos Sefina Pantbank får alla kunder samma prioritet – oavsett om de ringer eller besöker en butik. Med hjälp av en digital telefonväxel och svarsservice hanteras varje månad tusen samtal som annars hade blivit obesvarade.

Kunderna är säkra på att alltid bli väl bemötta, och för Sefina Pantbank har den positiva kundupplevelsen lett till fler kunder och affärer.

Tele2 vinner empatipris

Tele2 har utsetts till Sveriges mest empatiska telekombolag, enligt tävlingen Empati Gran Prix som baseras på Kundempati Index, där 4 000 kunder har fått betygsätta 46 olika företag.

- Vi är så klart väldigt stolta men inte helt nöjda än, förklarar Malin Anglert, Director Customer Operations på Tele2. Kunden är något vi alla har gemensamt oavsett vad man jobbar med, och vi har tagit stora steg genom att fokusera på kundupplevelsen genom hela bolaget, inte bara kundservice. Vi arbetar insiktsdrivet och samarbetar över avdelningstränserna, och det leder till att kunderna uppfattar oss som pålitliga och empatiska.

I artikeln Det empatiska företagandet får du veta mer om kopplingen mellan kundempati och framgång hos ett företag.

Tele2 vinner empatipris

Tele2 har utsetts till Sveriges mest empatiska telekombolag, enligt tävlingen Empati Gran Prix som baseras på Kundempati Index, där 4 000 kunder har fått betygsätta 46 olika företag.

- Vi är så klart väldigt stolta men inte helt nöjda än, förklarar Malin Anglert, Director Customer Operations på Tele2. Kunden är något vi alla har gemensamt oavsett vad man jobbar med, och vi har tagit stora steg genom att fokusera på kundupplevelsen genom hela bolaget, inte bara kundservice. Vi arbetar insiktsdrivet och samarbetar över avdelningstränserna, och det leder till att kunderna uppfattar oss som pålitliga och empatiska.

I artikeln Det empatiska företagandet får du veta mer om kopplingen mellan kundempati och framgång hos ett företag.

Tekniken gör vården mer tillgänglig

Robotar, uppkopplade ambulanser och videomöten med läkare. Vården har redan börjat revolutioneras tack vare digitaliseringen. I nästa steg flyttar sjukvården till hemmet och ambulanser blir rullande akutmottagningar.

Här får du läsa mer om hur ny teknik förändrar sjukvården och gör den mer tillgänlig för alla.

Tekniken gör vården mer tillgänglig

Robotar, uppkopplade ambulanser och videomöten med läkare. Vården har redan börjat revolutioneras tack vare digitaliseringen. I nästa steg flyttar sjukvården till hemmet och ambulanser blir rullande akutmottagningar.

Här får du läsa mer om hur ny teknik förändrar sjukvården och gör den mer tillgänlig för alla.

Kundvänlig hemleverans med roboten Hugo

PostNord testar leveranser i stadsmiljö med hjälp av den självkörande boten Hugo och uppkoppling från Tele2. Det ger möjlighet att tillhandahålla säkra, smarta och hållbara leveranser utan att kompromissa med kundernas krav på bekvämlighet.

Testet visar hur IoT kan bidra till smidiga och hållbara leveranser, genom att dra nytta av ny teknik.

Kundvänlig hemleverans med roboten Hugo

PostNord testar leveranser i stadsmiljö med hjälp av den självkörande boten Hugo och uppkoppling från Tele2. Det ger möjlighet att tillhandahålla säkra, smarta och hållbara leveranser utan att kompromissa med kundernas krav på bekvämlighet.

Testet visar hur IoT kan bidra till smidiga och hållbara leveranser, genom att dra nytta av ny teknik.

Digitala kommunikationslösningar skapar bättre kundupplevelser

Bredband

Driftsäker, snabb och stabil uppkoppling för ditt företag i vårt kraftfulla bredbandsnät gör att du alltid kan vara tillgänglig för dina kunder.

Företagsväxel

Att vara tillgänglig för kunderna kan vara en avgörande faktor för verksamheten. Med våra skalbara och digitala växellösningar får dina kunder alltid rätt bemötande.

It-säkerhet

Digitalisering ökar säkerhetskraven. Skydda dina kunders data mot cyberattacker och andra risker med våra stabila och skalbara säkerhetslösningar.

Mötestjänster

Gör företagets digitala kundmöten lika effektiva och produktiva som de fysiska. Att medarbetare och kunder befinner sig på olika platser är inget hinder med våra användarvänliga mötestjänster.

Internet of Things

IoT innebär stora möjligheter att låta uppkopplade enheter, produkter och tjänster bli en viktig del av verksamheten och den kundupplevelse som erbjuds.

SMS-tjänster

Gör kundkommunikationen mer personlig - skicka snabbt och säkert ut dina globala och lokala meddelanden från datorn till dina kunder med våra kostnadseffektiva och pålitliga SMS-tjänster.

Contact Center

En bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Våra contact center-lösningar ger dig alla funktiner du behöver för att möta kundernas förväntningar.

5G

5G innebär obegränsade möjligheter för nya teknologier, innovationer och den fortsatta utvecklingen av framtidens samhälle. Hur kan 5G skapa bättre kundupplevelser i din verksamhet?

Vi möter dina kunders hållbarhetskrav

Visste du att Tele2 är det första bolaget i Sverige och ett av de 50 första globalt att få våra nettonoll-mål godkända av SBTi? Koncernens totala koldioxidutsläpp har minskats med över 90 procent, eller 45 000 ton om året. Vi utnyttjar 100 % förnybar energi och klimatkompenserar alla övriga utsläpp.

Vår ambition är att vara ledande inom hållbarhet och målet är att uppnå nettonoll-utsläpp i vår värdekedja år 2035.

Du och dina kunder kan vara helt trygga med att era hållbarhetsmål aldrig äventyras i något avseende med Tele2 Företag som leverantör.

Vi möter dina kunders hållbarhetskrav

Visste du att Tele2 är det första bolaget i Sverige och ett av de 50 första globalt att få våra nettonoll-mål godkända av SBTi? Koncernens totala koldioxidutsläpp har minskats med över 90 procent, eller 45 000 ton om året. Vi utnyttjar 100 % förnybar energi och klimatkompenserar alla övriga utsläpp.

Vår ambition är att vara ledande inom hållbarhet och målet är att uppnå nettonoll-utsläpp i vår värdekedja år 2035.

Du och dina kunder kan vara helt trygga med att era hållbarhetsmål aldrig äventyras i något avseende med Tele2 Företag som leverantör.