RAPPORTER OCH UNDERSÖKNINGAR
Ta del av insikterna från våra undersökningar och rapporter.
Vinster och hinder i den hållbara omställningen
Hållbarhetsarbete blir en allt viktigare del av svenska företags verksamheter – och det är ett arbete som för med sig både fördelar och utmaningar. I vår undersökning delar beslutsfattare i svenska företag med sig av insikter inom fem fokusområden:
Affärsvärde och drivkrafter med hållbarhet
De krav och hinder som verksamheterna står inför
Framdrift och innovation som accelerator för omställningen
Att göra sina it- och kommunikationslösningar mer hållbara
En mer hållbar verksamhet med hjälp av it och kommunikation
Vinster och hinder i den hållbara omställningen
Hållbarhetsarbete blir en allt viktigare del av svenska företags verksamheter – och det är ett arbete som för med sig både fördelar och utmaningar. I vår undersökning delar beslutsfattare i svenska företag med sig av insikter inom fem fokusområden:
Affärsvärde och drivkrafter med hållbarhet
De krav och hinder som verksamheterna står inför
Framdrift och innovation som accelerator för omställningen
Att göra sina it- och kommunikationslösningar mer hållbara
En mer hållbar verksamhet med hjälp av it och kommunikation
Hållbarhetsarbete driver tillväxt
I Tele2 rapport Det hållbara företagandet 2023, framtagen i samarbete med Ipsos, ser vi att företag som har hållbarhetsarbetet mer integrerat i affärsidén också i högre utsträckning ser att det lönar sig.
Hela tre av fyra beslutsfattare hos större företag ser kopplingen mellan hållbarhet och lönsamhet.
Andra insikter:
Ett av tre större företag har vunnit affärer som ett direkt resultat av hållbarhetsarbetet.
De flesta medelstora och stora företag upplever att initiativen bidrar till att växa den egna affären.
Nästan ett av fem företag har idag integrerat hållbarhet fullt ut i affärsmodellen. Det är 60 % fler än för bara två år sedan.
Välkommen att läsa rapporten i sin helhet via direktlänken nedan.
Hållbarhetsarbete driver tillväxt
I Tele2 rapport Det hållbara företagandet 2023, framtagen i samarbete med Ipsos, ser vi att företag som har hållbarhetsarbetet mer integrerat i affärsidén också i högre utsträckning ser att det lönar sig.
Hela tre av fyra beslutsfattare hos större företag ser kopplingen mellan hållbarhet och lönsamhet.
Andra insikter:
Ett av tre större företag har vunnit affärer som ett direkt resultat av hållbarhetsarbetet.
De flesta medelstora och stora företag upplever att initiativen bidrar till att växa den egna affären.
Nästan ett av fem företag har idag integrerat hållbarhet fullt ut i affärsmodellen. Det är 60 % fler än för bara två år sedan.
Välkommen att läsa rapporten i sin helhet via direktlänken nedan.
Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare
Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn?
För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Här tar vi reda på vilka kontaktvägar som faktiskt används, vilka som föredras samt hur medborgare och konsumenter ser på digitala hjälpmedel i allmänhet.
Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner, önskar och tycker om service och support generellt, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.
Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare
Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn?
För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Här tar vi reda på vilka kontaktvägar som faktiskt används, vilka som föredras samt hur medborgare och konsumenter ser på digitala hjälpmedel i allmänhet.
Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner, önskar och tycker om service och support generellt, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.
Det hybrida arbetslivet
Efter ett omvälvande år med pandemi och en snabb omställning till nya arbetssätt, har distansarbetet nu blivit vardag. Under våren såg vi flera positiva effekter av det ändrade arbetssättet. Men hur såg det ut ett halvår senare?
I november 2020 genomförde vi i samarbete med Kantar Sifo vår tredje undersökning om distansarbete och hur pandemin har påverkat vårt sätt att arbeta. Dels för att reflektera över vilka trender vi har sett, men också för att blicka framåt och titta närmare på de effekter som kommer att bestå.
Det hybrida arbetslivet
Efter ett omvälvande år med pandemi och en snabb omställning till nya arbetssätt, har distansarbetet nu blivit vardag. Under våren såg vi flera positiva effekter av det ändrade arbetssättet. Men hur såg det ut ett halvår senare?
I november 2020 genomförde vi i samarbete med Kantar Sifo vår tredje undersökning om distansarbete och hur pandemin har påverkat vårt sätt att arbeta. Dels för att reflektera över vilka trender vi har sett, men också för att blicka framåt och titta närmare på de effekter som kommer att bestå.
Nya arbetssätt i pandemins spår
Coronapandemin har förändrat sättet vi lever och arbetar och under 2020 behövde vi alla snabbt ställa om för att hantera de nya utmaningarna. När allt fler jobbar hemifrån ökar kraven både på arbetsgivare och operatörer för att medarbetarna ska kunna ta del av obegränsad kommunikation både från kontoren och hemifrån.
Under 2020 undersökte vi med hjälp av Kantar Sifo hur svenskarna upplevde sin arbetsgivares it-tjänster, hur mobiliteten i tjänsterna fungerade och om olika aspekter kring distansarbete - innan och under pandemin.
Nya arbetssätt i pandemins spår
Coronapandemin har förändrat sättet vi lever och arbetar och under 2020 behövde vi alla snabbt ställa om för att hantera de nya utmaningarna. När allt fler jobbar hemifrån ökar kraven både på arbetsgivare och operatörer för att medarbetarna ska kunna ta del av obegränsad kommunikation både från kontoren och hemifrån.
Under 2020 undersökte vi med hjälp av Kantar Sifo hur svenskarna upplevde sin arbetsgivares it-tjänster, hur mobiliteten i tjänsterna fungerade och om olika aspekter kring distansarbete - innan och under pandemin.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.