Tele2 har Sveriges nöjdaste företagskunder inom bredband och mobilt enligt SKI
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har släppt sina senaste siffror om kundnöjdhet för svenska telekomföretag, både på privat- och företagsmarknaden. När det gäller kundnöjdheten för företagskunder med bredbandstjänster ligger Tele2 på en förstaplats bland alla operatörer, och vi kan glädjande meddela att vi har ökat vår kundnöjdhet mest av alla operatörer sedan 2022 års mätning. Tidigare i oktober placerade sig dessutom Tele2 i topp i kundnöjdhet för mobiltjänster bland företagskunderna.
– Vi har ett tydligt fokus och ett högt engagemang inom Tele2 när det kommer till att förbättra kundupplevelsen för våra företagskunder. Det är glädjande att få ett kvitto på att detta arbete har gett resultat. Den senaste utmärkelsen från SKI förstärker vår ställning som en aktör med stort förtroende hos kunderna på grund av vår förmåga att kontinuerligt leverera och öka kundvärdet, säger Stefan Trampus, affärsområdeschef för företagsmarknaden på Tele2.
I den senaste SKI-undersökningen som mäter kundnöjdheten inom bredband för företagskunder är Tele2 ny på första plats och har ökat mest av alla operatörer med totalt 2,6 enheter. Tidigare i oktober släppte även SKI resultatet för mobilmarknaden. Där fick Tele2 en delad förstaplats för företagskunder bland de stora operatörerna och ökade med 2,5 enheter sedan förra årets mätning.
Resultatet i mätningen baseras på frågor om kundernas samlade erfarenhet och upplevelse av operatören. Utöver den totala kundnöjdheten får Tele2 Företag höga betyg avseende servicekvalitet och prisvärde. Vi ser dessutom stora förbättringar inom områdena kundlojalitet, produktkvalitet samt kundernas förväntningar på våra produkter och vår service.
– Årets resultat är en tydlig bekräftelse på att vårt arbete med att leverera enastående kundupplevelser i alla våra processer, i produktutvecklingen och i våra interaktioner med kunderna ger effekt. Vi ska vara stolta över resultatet vårt arbete ger, men såklart inte nöjda. Ett stort tack till alla som har bidragit till detta - nu fortsätter vi till nästa steg, säger Sara Ågren, Head of B2B Mobile services, Fixed voice and Handsets & Accessories.
För oss på Tele2 Företag är det av största vikt att förstå behoven och önskemålen både hos våra kunder och hos våra kunders kunder. Därför arbetar vi ständigt med att förbättra oss genom de tekniska lösningar som vi använder och erbjuder, samt i det personliga bemötandet och dialogen med våra kunder. Det är där vi bygger grunden för ännu starkare samarbete och bättre kundupplevelser framöver.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.