FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungGoogleOnePlusMotorolaAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxel för mindre företagTelefonväxel för större företagContact CenterAllt inom Digitala mötenTele2 SamarbeteVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterDigital arbetsplats som tjänstInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WAN och SD-BranchPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

TELE2 INTERAKTIVA MEDDELANDEN

RCS-kommunikation med rätt innehåll, i rätt tid och i rätt kanal

Kundengagemang på en ny nivå

Tele2 Interaktiva Meddelanden bygger på tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till din kunds mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga sms, vilket exempelvis kan bidra till ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig. Genom att kommunicera via interaktiva meddelanden möjliggör du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.

Kundengagemang på en ny nivå

Tele2 Interaktiva Meddelanden bygger på tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till din kunds mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga sms, vilket exempelvis kan bidra till ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig. Genom att kommunicera via interaktiva meddelanden möjliggör du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.

Många användningsområden

Tele2 Interaktiva Meddelanden kan användas för en mängd olika funktioner. Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

  • Bokning och ombokning

Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.

Många användningsområden

Tele2 Interaktiva Meddelanden kan användas för en mängd olika funktioner. Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

  • Bokning och ombokning

Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.

Interaktiva meddelanden tar kommunikationen till nästa nivå 

En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.

- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjligheterna är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.

Interaktiva meddelanden tar kommunikationen till nästa nivå 

En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.

- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjligheterna är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.

Smarta funktioner och tydliga insikter

I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden.

Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan flexibelt korrigeras och anpassas efter behov.

  • ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.

  • Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.

  • Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.

  • Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.

Smarta funktioner och tydliga insikter

I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden.

Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan flexibelt korrigeras och anpassas efter behov.

  • ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.

  • Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.

  • Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.

  • Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.