FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusBlack WeekAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

SUPPORT FÖR ADSL

Se innehåll och dokument

Här har vi samlat supportinformation för dig som använder Bredband ADSL.

Vänligen notera att flytt av ADSL inte längre är möjlig då Tele2 från 16 december 2019 inte längre säljer ADSL. Detta beror på att tekniken är utgående och ger låg kapacitet i förhållande till mer moderna bredbandstekniker som fiber, kabel-tv och mobilt bredband.

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice om du har frågor om ADSL eller alternativa lösningar. 

Felsökningsguide

Du behöver först säkerställa att det inte är fel på telefonitjänsten.

  • Koppla ur alla telefoner och annan utrustning som är inkopplad mot huvudjacket.

  • Vänta minst 2 minuter för att en eventuell kortslutning ska korrigeras.

  • Koppla därefter bara in en telefon i huvudjacket och lyssna efter en kopplingston. Använd inte en trådlös telefon vid detta test.

Får du ingen ton provar du med en annan telefon för att säkerställa att telefonen du har använt inte är trasig.

Kontakta kundservice för support när du vet vilken tjänst det är som inte fungerar. Det är bra om du är på den plats där utrustningen är placerad och att du ringer från en mobiltelefon eller annan fastnätstelefon. Vi kan behöva justera telefonitjänsten i samband med ditt samtal till oss.

Hur hittar jag huvudjacket i lokalerna?

  • Sätt mellanproppen i första jacket.

  • Anslut inte någon sladd till mellanproppen och inte heller någon annan utrustning till jacket.

  • Koppla in en telefon till ett annat telefonjack.

  • Om du inte får kopplingston har du hittat huvudjacket.

  • Om du får kopplingston sätter du mellanproppen i ett annat jack och testar telefonen igen.