SUPPORT FÖR FAKTURAFRÅGOR
Frågor och svar
Hur läser jag av min faktura?
Fakturans utseende
Våra fakturor har utformats för att göra det så enkelt som möjligt att hitta det du behöver för att betala. I den högra rutan på framsidan hittar du belopp att betala, förfallodag, OCR-nummer, våra bank- och plusgironummer samt ditt kundnummer.
Ovanför inbetalningskortet ser du på vilka sätt du kan komma i kontakt med oss och hur du får svar på vanliga frågor. Här finns också aktuella tips om sådant vi tror du kan ha nytta av.
Din första faktura
Din första faktura från oss innehåller dina fasta avgifter, och dessa faktureras i förskott.
Den första fakturan kan komma att vara på ett högre belopp än förväntat beroende på när i månaden du tecknat ditt abonnemang.
Exempel: Om din tjänst har startdatum 14 februari, är det från detta datum du betalar.
I mitten av mars kommer du få din första faktura som sträcker sig från den 14 februari till och med den 30 april. Fakturan innefattar då en del av februari, hela mars och hela april.
Din andra faktura kommer i mitten av april och avser då förskottsbetalning för månaden maj. Eventuella tilläggsavgifter såsom samtalsavgifter faktureras i efterskott. Fortsättningsvis betalar du för en månad i taget.
Fakturor i Mitt Tele2 Företag
I Mitt Tele2 har du som är administratör alltid tillgång till ditt företags fakturainformation. Här kan du enkelt se dina fakturor genom att klicka på Fakturor. Logga in eller registrera ett konto på Mitt Tele2 Företag.
Hur ändrar jag min betalningsmetod?
Förenkla din betalningsmetod och slipp faktureringsavgiften genom att aktivera Autogiro (fyll i denna blankett och skicka den till oss) eller genom att byta till PDF-faktura.
Vad har Tele2 för bank-/ och postgironummer?
Om du ska betala in en faktura kan du göra det till vårt bankgiro- eller plusgirokonto. Ange alltid OCR-/fakturanummer.
PlusGiro 4818002-0
Bankgiro 5098-4186
Vid betalning från konto i utlandet:
IBAN: SE71 9500 0099 6026 4818 0020 BIC (SWIFT): NDEASESS Bank: Nordea
Varför är min faktura högre än normalt?
Här är några exempel på vad det kan bero på:
Köp av innehållstjänster så som en Blocket-annons.
Samtal/sms till utlandet.
Användande i utlandet.
Köp av extra datapaket.
Byte till ett abonnemang med en högre månadskostnad.
Hur påverkar Skatteverkets momsregler min faktura?
Den 1 april 2021 infördes bestämmelser gällande omvänd skattskyldighet. De bestämmelserna innebär att du som kund själv ska redovisa momsen för vissa varor, om summan för varorna överstiger 100 000 kr (på en enskild faktura). Gå in på skatteverket.se och skriv in ”handel med vissa varor” i sökfältet för att läsa mer om bestämmelserna, eller kontakta Skatteverket på 0771- 567 567 vid frågor.
Läs vad bestämmelserna innebär för dig som befintlig kund.
Hur kan vi hjälpa dig?
Har du fler frågor eller vill ha personlig hjälp? Du är alltid välkommen att kontakta Tele2 Företags kundservice om du behöver service eller support för dina tjänster och produkter.