TELE2 TRYGGHETSAVTAL
Se innehåll och dokument
Trygghetsavtal för företagskunder är en tilläggsförsäkring som kan tecknas via en Tele2-butik. Priser och beloppen nedan visas inklusive moms.
Vänligen notera att Tele2 Trygghetsavtal hanteras av vår underleverantör AON. Tänk därför på att till exempel mejl eller post som rör din försäkring kommer direkt från AON.
Om Tele2 Trygghetsavtal
Tele2s Trygghetsavtal är en försäkring som ger dig extra trygghet om något skulle hända din mobiltelefon eller surfplatta. Du får till exempel ersättning om den blir stulen eller om du råkar tappa den i marken. Vid stöld får du dessutom ersättning upp till 10 000 kronor om någon obehörig ringer eller surfar från ditt abonnemang inom 48 timmar från ditt abonnemang vid stöld. Se fullständiga villkor här.
Mer om Tele2 Trygghetsavtal
Vad ingår i Tele2 Trygghetsavtal?
Följande ingår i försäkringen:
stöld och förlust.
otursskador som till exempel tapp- eller fuktskador.
obehöriga samtal och obehörigt surfande upp till 10 000 kronor vid stöld.
funktionsfel som ej innefattas av garantin eller reklamationsrätt.
Vad kostar Tele2 Trygghetsavtal?
Månadskostnad och självrisk för försäkringen styrs av enhetens ordinarie pris och om det är en mobil eller surfplatta.
69 kr per månad – värde upp till 2 999 kr Grundsjälvrisk: 350 kr vid skada, 700 kr vid förlust.
99 kr per månad – värde mellan 3 000-5 999 kr Grundsjälvrisk: 550 kr vid skada, 1 100 kr vid förlust.
129 kr per månad – värde mellan 6 000-11 999 kr Grundsjälvrisk: 750 kr vid skada, 1 500 kr vid förlust.
129 kr per månad – värde mellan 12 000-29 999 kr Grundsjälvrisk: 1 400 kr vid skada, 2 800 kr vid förlust.
99 kr per månad – surfplatta oavsett inköpspris Grundsjälvrisk: 750 kr vid skada, 1 500 kr vid förlust.
Vid upprepade skador ökar självrisken med en grundsjälvrisk per skada.
Exempel: Om grundsjälvrisken är 750 kr är självrisken 750 kr vid första skadan, 1 500 kr vid andra skadan och 2 250 vid tredje skadan.
Försäkringen täcker maximalt tre skador under en rullande 18-månadersperiod.
Hur tecknar jag Tele2 Trygghetsavtal?
Välj om du vill teckna Trygghetsavtalet direkt vid köp, inom 60 dagar efter köp eller i samband med ett serviceärende.
Tele2-butik eller via kundservice i samband med att du köper en mobiltelefon eller surfplatta.
I efterhand via valfri Tele2-butik, dock senast 60 dagar efter köpet. Glöm inte att ta med både hårdvaran och kvittot till butiken om du tecknar trygghetsavtalet vid ett senare tillfället.
Du kan också teckna försäkringen om telefonen är max ett år gammal och varit inne på service. Ta med dig din mobiltelefon eller surfplatta tillsammans med servicedokumentationen till närmaste Tele2-butik inom sju dagar efter servicen så får du hjälp av butikspersonalen.
Hur gör jag för att nyttja försäkringen?
Gör så här för att nyttja försäkringen
Registrera ett försäkringsärende.
Du får en länk till din e-post där du kan följa ditt försäkringsärende.
Ditt ärende behandlas och om det beviljas repareras enheten. Kan den inte repareras ersätts du med en likvärdig mobiltelefon eller surfplatta.
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår kundservicesektion. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl via knappen nedan.