TELE2 INTERAKTIVA MEDDELANDEN
RCS-kommunikation med rätt innehåll, i rätt tid och i rätt kanal
Kundengagemang på en ny nivå
Tele2 Interaktiva Meddelanden bygger på tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till din kunds mobiltelefon.
RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga sms, vilket exempelvis kan bidra till ökad försäljning och kampanjtillväxt.
Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig. Genom att kommunicera via interaktiva meddelanden möjliggör du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.
Kundengagemang på en ny nivå
Tele2 Interaktiva Meddelanden bygger på tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till din kunds mobiltelefon.
RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga sms, vilket exempelvis kan bidra till ökad försäljning och kampanjtillväxt.
Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig. Genom att kommunicera via interaktiva meddelanden möjliggör du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.
Många användningsområden
Tele2 Interaktiva Meddelanden kan användas för en mängd olika funktioner. Några exempel på användningsområden är:
Kampanj- och lojalitetserbjudanden
Köp- och beställningsflöden
Uppdateringar och leveransinformation
Biljettinformation
Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor
Återställning av lösenord
Bokning och ombokning
Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.
Många användningsområden
Tele2 Interaktiva Meddelanden kan användas för en mängd olika funktioner. Några exempel på användningsområden är:
Kampanj- och lojalitetserbjudanden
Köp- och beställningsflöden
Uppdateringar och leveransinformation
Biljettinformation
Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor
Återställning av lösenord
Bokning och ombokning
Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.
Interaktiva meddelanden tar kommunikationen till nästa nivå
En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.
- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjligheterna är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.
Interaktiva meddelanden tar kommunikationen till nästa nivå
En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.
- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjligheterna är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.
Smarta funktioner och tydliga insikter
I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden.
Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan flexibelt korrigeras och anpassas efter behov.
ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.
Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.
Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.
Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.
Smarta funktioner och tydliga insikter
I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden.
Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan flexibelt korrigeras och anpassas efter behov.
ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.
Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.
Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.
Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.
Frågor och svar
Är RCS tillgänglig på alla mobiltelefoner?
RCS är tillgänglig på Android-enheter version 5,0 eller senare och blir tillgänglig för iOS-enheter under 2025. Den kan användas på mobiltelefoner med Whatsapp, Viber eller Messenger. Det går också att ladda ner Google Message App för att få tillgång till tjänsten.
Om mobiltelefonen saknar stöd för RCS-teknik skickas meddelandet som ett vanligt sms/mms.
Vad kostar Tele2 Interaktiva Meddelanden?
För mottagaren är det kostnadsfritt att använda Tele2 Interaktiva Meddelanden, men avgifter kan tillkomma för avsändaren eftersom RCS-tekniken nyttjar mobildatauppkoppling.
Vänligen kontakta oss för prisuppgifter om du vill börja använda Tele2 Interaktiva Meddelanden i din verksamhet.
Hur aktiverar jag Tele2 Interaktiva Meddelanden på min telefon?
Tele2 Interaktiva Meddelanden aktiveras genom en enhetsuppdatering där användaren kan välja att aktivera tjänsten. Det går också att aktivera tjänsten manuellt genom att öppna Message App, gå till Inställningar, klicka på Avancerad och välja att aktivera Chatt-funktionen.
Vem kan jag skicka interaktiva meddelanden till eller från?
Både avsändare och mottagare måste ha aktiverat Chatt-funktionen för att Tele2 Interaktiva Meddelanden ska fungera. Annars skickas meddelandet som ett vanligt sms/mms.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.