Avsluta eller överlåta abonnemang

Om du ska avsluta ditt abonnemang finns flera möjligheter att välja mellan. Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan.

Överlåta

Om du ska flytta och vi inte kan leverera tjänster till din nya adress eller du av annan anledning vill avsluta ditt abonnemang finns det oftast flera möjligheter att välja mellan.

Har du bindningstid kvar på ditt abonnemang är det smidigaste att överlåta abonnemanget till någon annan. Logga in på Mitt Tele2 för att kontrollera din bindnings- och uppsägningstid, du klickar på "Mer info" på abonnemangsrutan. Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner.

I de flesta fallen kan du överlåta ditt abonnemang och skriva över hela avtalet tillsammans med resterande bindningstid till en annan person. Vill du behålla ditt telefonnummer går det att flytta till din nya leverantör. För att få mer information om överlåtelse kontaktar du oss på telefon 90 222.

Avsluta

Det finns olika kontaktvägar för att säga upp tjänster och abonnemang. För snabbast hjälp rekommenderar vi att du kontaktar kundservice via chatt eller telefon 90 222.

Det går också bra att mejla din uppsägning till tele2-info@tele2.com, så länge vi på ett säkert sätt kan verifiera din identitet. Vi besvarar ditt mejl inom cirka 3 till 5 vardagar.

Öppettider telefon vid uppsägning:

Vardagar: 08.00 - 19.00
Helgdagar: Stängt

Formulär för uppsägning av tillvalstjänster

Har du någon av våra tjänster eller tillval nedan kan du skicka in din uppsägning via formulären. Klicka på länken för att komma till formuläret.

Uppsägning av abonnemang vid dödsfall

I samband med dödsfall så kan du som anhörig använda vårt formulär för att skicka in uppsägningen av abonnemang och tjänster åt dödsboet.

Frågor och svar

Nej, det är kostnadsfritt att göra din adressändring hos oss.

Ändra din adress genom att kontakta kundservice på 90 222.

Du kan avsluta ditt autogiro eller e-faktura via din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Om du tar del av ett erbjudande binds ditt abonnemang och pris över en viss period. Exempel på erbjudanden kan vara rabatterat pris eller lägre kostnad för utrustning. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades.

  • Om du tecknade abonnemanget innan 1 maj 2014 gäller tre kalendermånaders uppsägningstid.

  • Om avtalet tecknades efter 1 maj 2014 gäller en månads uppsägningstid.

På Mitt Tele2 kan du se bindnings- och uppsägningstid för just ditt abonnemang.

Logga in på Mitt Tele2

Du kan när som helst avsluta ditt streamingpaket från Tele2 på Mitt Tele2 under "Ärenden".

Våra streamingpaket har ingen uppsägningstid, men betalning sker i förskott månadsvis vilket innebär att du som längst har tillgång till tjänsten en (1) månad efter uppsägning.

Om du bor i en hyreslägenhet eller i en bostadsrätt är det din fastighetsägare/bostadsrättsförening som står för avtalet på grundutbudet. Du behöver inte kontakta oss för att säga upp grundutbudet, det gör fastighetsägaren/bostadsrättsföreningen.

Om du bor i villa är det du som är fastighetsägare och då står du för avtalet på grundutbudet. Uppsägningstiden varierar beroende på när avtalet tecknades. Se avtalsvillkoren du fick i samband med beställning. För att avsluta tjänsten kontaktar du oss via de kontaktvägar du hittar i artikeltexten ovanför.

För att avsluta någon av dessa paket kontaktar du kundservice via kontaktvägarna du hittar i artikeltexten ovanför.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss