Fakturaguide

Här nedan hittar du övergripande information om din faktura.

Se dina fakturor

Mitt Tele2 kan du se obetalda och tidigare betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer, plus- och bankgironummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura. Du kan även kontrollera tidigare fakturor 12 månader bakåt i tiden.

Vilket plus, bankgiro- eller IBAN-nummer ska jag betala till?

Plusgironummer: 477 92 02-3
Bankgironummer: 5361-1737
IBAN nummer: SE51 9500 0099 6034 4779 2023 (Ska anges vid betalning från en utländsk bank.)

Swish

Vill du betala din faktura via Swish kan du göra det genom att logga in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner på Google Play Store och App Store.

Första fakturan - och dess belopp

Din första faktura från oss innehåller dina fasta avgifter, och dessa faktureras i förskott. Du kan därför komma att se ett högre belopp än förväntat på din första faktura.

Se exempel

1. Om din tjänst har startdatum 15 april, är det från detta datum du betalar.

2. I mitten av maj får du din första faktura, som sträcker sig från 15 april till och med 30 juni - och innefattar då en del av april, hela maj och hela juni.

3. Din andra faktura kommer i mitten av juni och avser då förskottsmånaden juli. Eventuella tilläggsavgifter såsom hyrfilmer, samtalsavgifter m.fl. faktureras i efterskott. Fortsättningsvis betalar du för en månad i taget.

Exempel på faktura

Här nedan kan du se ett exempel på hur en faktura ser ut samt vad de olika fakturadetaljerna betyder.

1. Mottagare

Fakturamottagarens namn och adressuppgifter.

2. Betalningsuppgifter

Här hittar du belopp som ska betalas, förfallodatum, faktura/OCR-nummer, kundnummer och plus- och bankgironummer.

3. Leveransadress

Den adress dina tjänster levereras till, kan skilja sig mot fakturaadressen på fakturans första sida.

4. Tjänster, produkter och avgifter

Vi specificerar delsumman för dina tjänster och produkter. Du ser vilken period varje enskild tjänst och produkt avser.

5. Förfallodag och summa

Senast datum för när betalning ska finnas hos Tele2 samt fakturans totala belopp.

Relaterade artiklarBetalningssätt

Frågor och svar

Du hittar ditt kundnummer på följande ställen:

  • Din orderbekräftelse

  • Din faktura

Mitt Tele2 under Fakturor kan du se obetalda och tidigare, betalda fakturor. Här hittar du OCR-nummer och andra uppgifter som behövs för att betala aktuell faktura.

Vi skickar fakturan minst tio dagar innan förfallodagen, som är någon av de sista vardagarna i månaden.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.

Logga in på Mitt Tele2 under Fakturor. Där kan du se både aktuella och historiska fakturor. Om du inte fått någon faktura bör du kontrollera att dina adressuppgifter stämmer.

Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.

E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2

Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.

Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro eller e-faktura kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro eller din e-fakturering registrerades hos oss.

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss