FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusBlack WeekAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät
Tele2 Företag erbjuder tjänster inom IT-och Telekom för stad och på landsbygden.
Tele2 Företag erbjuder tjänster inom IT-och Telekom för stad och på landsbygden.

HOTELL OCH RESTAURANG

Mobila lösningar för nöjdare gäster och mer effektiv service

Stora förändringar som skapar långsiktiga värden

Hotell- och restaurangbranschen skapar viktiga värden – inte minst i form av välmående, samt genom att låta människor mötas och göra världen mer gränslös.

Under de senaste åren har branschen tagit stora kliv mot en automatiserad och digitaliserad verksamhet. Tekniken har gjort det möjligt för hotell och restauranger att kopplas upp och kopplas samman med en mängd andra branscher och sammanhang.

Hotell- och restaurangbranschen skapar viktiga värden – inte minst i form av välmående, samt genom att låta människor mötas och göra världen mer gränslös.

Under de senaste åren har branschen tagit stora kliv mot en automatiserad och digitaliserad verksamhet. Tekniken har gjort det möjligt för hotell och restauranger att kopplas upp och kopplas samman med en mängd andra branscher och sammanhang.

Det skapar i sin tur affärsnytta och viktiga bidrag i omställningen, samt ger upphov till nya arbetssätt och beteenden.

Digitalisering kan möjliggöra ett mer effektivt nyttjande av resurser, minskade utsläpp och förändrade konsumtionsmönster. Den kan ge besökaren stora upplevelser, samtidigt som avtrycken på miljö och klimat minskar.

Det skapar i sin tur affärsnytta och viktiga bidrag i omställningen, samt ger upphov till nya arbetssätt och beteenden.

Digitalisering kan möjliggöra ett mer effektivt nyttjande av resurser, minskade utsläpp och förändrade konsumtionsmönster. Den kan ge besökaren stora upplevelser, samtidigt som avtrycken på miljö och klimat minskar.

Mobila och automatiserade tjänster blir vardag

Digitaliseringen av hotell och resturanger märks allt tydligare. Intresset för nyckelfri incheckning, appar för att beställa roomservice och städning, mobila betallösningar och digitala plånböcker ökar. Det kan också bli ett genombrott för AI-teknik och röststyrda bokningstjänster.

Med den nya teknikens hjälp har hotell och konferensanläggningar kunnat skapat nya tjänster för gästerna. Flera hotellkedjor satsar nu på konferenslösningar med hybridmöten utöver de vanliga konferensrummen.

Mobila och automatiserade tjänster blir vardag

Digitaliseringen av hotell och resturanger märks allt tydligare. Intresset för nyckelfri incheckning, appar för att beställa roomservice och städning, mobila betallösningar och digitala plånböcker ökar. Det kan också bli ett genombrott för AI-teknik och röststyrda bokningstjänster.

Med den nya teknikens hjälp har hotell och konferensanläggningar kunnat skapat nya tjänster för gästerna. Flera hotellkedjor satsar nu på konferenslösningar med hybridmöten utöver de vanliga konferensrummen.

Med säkerheten i fokus

Den digitala transformationen, med molnlösningar och flexibla arbetssätt, har tagit stora steg framåt under senare tid. Det är inte längre möjligt att utveckla en verksamhetsstrategi utan att inkludera nätverkssäkerhet och flexibla IT-infrastrukturer från början.

Men i takt med att företag digitaliseras utsätts de också för nya typer av hot. Äldre system är ofta oflexibla, kostsamma och saknar de säkerhetsfunktioner som behövs i en digitaliserad verksamhet. För att undvika säkerhetsrisker och samtidigt vara kostnadseffektiv krävs rätt säkerhetslösningar för verksamhetens förutsättningar och behov. Har du de verktyg som behövs för att skydda din verksamhet?

Med säkerheten i fokus

Den digitala transformationen, med molnlösningar och flexibla arbetssätt, har tagit stora steg framåt under senare tid. Det är inte längre möjligt att utveckla en verksamhetsstrategi utan att inkludera nätverkssäkerhet och flexibla IT-infrastrukturer från början.

Men i takt med att företag digitaliseras utsätts de också för nya typer av hot. Äldre system är ofta oflexibla, kostsamma och saknar de säkerhetsfunktioner som behövs i en digitaliserad verksamhet. För att undvika säkerhetsrisker och samtidigt vara kostnadseffektiv krävs rätt säkerhetslösningar för verksamhetens förutsättningar och behov. Har du de verktyg som behövs för att skydda din verksamhet?

Kommunikationslösningar som tjänst

Med as a service-lösningar från Tele2 Företag får företag tillgång till tjänster och kunskap som tillgodoser deras behov inom kommunikation och it-infrastruktur. Det betyder att kunderna slipper tänka på drift och investeringar och i stället kan fokusera på sin kärnverksamhet och affärsnytta. Samtidigt minskar behovet av experter inom det egna företaget.

Konceptet as a service ökar flexibiliteten att skala upp eller ned efter behov, samtidigt som företaget även kan få ett cirkulärt och klimatsmart alternativ där livscykelhantering och återvinning ingår i processen.

Kommunikationslösningar som tjänst

Med as a service-lösningar från Tele2 Företag får företag tillgång till tjänster och kunskap som tillgodoser deras behov inom kommunikation och it-infrastruktur. Det betyder att kunderna slipper tänka på drift och investeringar och i stället kan fokusera på sin kärnverksamhet och affärsnytta. Samtidigt minskar behovet av experter inom det egna företaget.

Konceptet as a service ökar flexibiliteten att skala upp eller ned efter behov, samtidigt som företaget även kan få ett cirkulärt och klimatsmart alternativ där livscykelhantering och återvinning ingår i processen.

Framtidssäkra företaget med digitala tjänster

Hur långt har din verksamhet kommit i sin digitaliseringsprocess? Har ni rätt förutsättningar och lösningar för att utvecklas och effektivisera företaget?

Tele2 Företag har lång erfarenhet av samarbeten med hotell och restauranger. Tillsammans kan vi se till att du som företagare inom hotell- och restaurangbranschen får ut maximal nytta av dina investeringar och den teknik du använder.

Vill du veta mer om vad vi kan göra för att utveckla din verksamhet? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.

Framtidssäkra företaget med digitala tjänster

Hur långt har din verksamhet kommit i sin digitaliseringsprocess? Har ni rätt förutsättningar och lösningar för att utvecklas och effektivisera företaget?

Tele2 Företag har lång erfarenhet av samarbeten med hotell och restauranger. Tillsammans kan vi se till att du som företagare inom hotell- och restaurangbranschen får ut maximal nytta av dina investeringar och den teknik du använder.

Vill du veta mer om vad vi kan göra för att utveckla din verksamhet? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.