VÄRDESKAPANDE SAMARBETE
Om Tele2 Företags samverkansmodell och hur vi tillsammans bygger framgång för dig som kund
Starkt partnerskap – en nyckel till framgång
Som företagare är du experten på din verksamhet. Du vet vilka utmaningar ni möter och vilka era mål är. Ditt företags affärsmål styr kommunikationsbehoven, och dessa behov avgör valet av kommunikationslösning.
På Tele2 Företag är vi experter på telekommunikation och vi vet att digitala tjänster kan utveckla ett företag eller en organisation, oavsett bransch eller sektor.
För de företag som ger oss förtroendet att bli leverantör kan vi hjälpa till med allt från lokala nätverksintegrationer till telefoni, och som kund kan du alltid känna dig trygg med att vi tar ansvar för helheten.
Starkt partnerskap – en nyckel till framgång
Som företagare är du experten på din verksamhet. Du vet vilka utmaningar ni möter och vilka era mål är. Ditt företags affärsmål styr kommunikationsbehoven, och dessa behov avgör valet av kommunikationslösning.
På Tele2 Företag är vi experter på telekommunikation och vi vet att digitala tjänster kan utveckla ett företag eller en organisation, oavsett bransch eller sektor.
För de företag som ger oss förtroendet att bli leverantör kan vi hjälpa till med allt från lokala nätverksintegrationer till telefoni, och som kund kan du alltid känna dig trygg med att vi tar ansvar för helheten.
"Det som utmärker ett riktigt bra samarbete är att man lär av varandra – och det gör vi verkligen. Vi lär Tele2 Företag vad vi behöver som kund och de lär oss vilka möjligheter som finns.
De är alltid nära kunden, alltid redo att göra sitt bästa, alltid steget före när det gäller innovation och alltid högsta kvalitet."
Anders Lindqvist, Volvo
"Det som utmärker ett riktigt bra samarbete är att man lär av varandra – och det gör vi verkligen. Vi lär Tele2 Företag vad vi behöver som kund och de lär oss vilka möjligheter som finns.
De är alltid nära kunden, alltid redo att göra sitt bästa, alltid steget före när det gäller innovation och alltid högsta kvalitet."
Anders Lindqvist, Volvo
"Vi ville inte bara få en leverantör av produkter utan någon som faktiskt bidrar till vår digitaliseringsresa.
För oss har det varit en stor fördel att vi har en och samma leverantör för hela vår kommunikationsplattform. Vi håller varandra i handen snarare än bara tar i hand när vi gjort en affär."
Mats Jensen, Karlstad kommun
"Vi ville inte bara få en leverantör av produkter utan någon som faktiskt bidrar till vår digitaliseringsresa.
För oss har det varit en stor fördel att vi har en och samma leverantör för hela vår kommunikationsplattform. Vi håller varandra i handen snarare än bara tar i hand när vi gjort en affär."
Mats Jensen, Karlstad kommun
Grunden till vårt samarbete
Som kund hos Tele2 Företag får du tillgång till förstklassiga tjänster och produkter inom alla delar av it och telekom. Du får också en kundsamarbetsmodell som är väl beprövad och baserad på bland annat Cisco Customer Experience.
Samarbetsmodellen är grunden till vårt partnerskap med dig som kund. Vi har tydliga roller och ansvar, strukturerat arbetssätt och tät samverkan inom alla berörda delar av vår organisation. Det gemensamma målet är att skapa förbättringar och utveckling för ditt företag.
Grunden till vårt samarbete
Som kund hos Tele2 Företag får du tillgång till förstklassiga tjänster och produkter inom alla delar av it och telekom. Du får också en kundsamarbetsmodell som är väl beprövad och baserad på bland annat Cisco Customer Experience.
Samarbetsmodellen är grunden till vårt partnerskap med dig som kund. Vi har tydliga roller och ansvar, strukturerat arbetssätt och tät samverkan inom alla berörda delar av vår organisation. Det gemensamma målet är att skapa förbättringar och utveckling för ditt företag.
Varför Tele2 Företag?
Nät av högsta klass
Tele2s mobilnät täcker 99,9 procent av Sveriges befolkning och 90 procent av Sveriges yta, med ständigt pågående utbyggnader och förbättringar.
Vi var först i Sverige med att lansera både 4G och 5G nationellt, vilket öppnar upp för fler innovationer och ett ännu mer obegränsat företagande.
Nät av högsta klass
Tele2s mobilnät täcker 99,9 procent av Sveriges befolkning och 90 procent av Sveriges yta, med ständigt pågående utbyggnader och förbättringar.
Vi var först i Sverige med att lansera både 4G och 5G nationellt, vilket öppnar upp för fler innovationer och ett ännu mer obegränsat företagande.
Marknadsledande självservice
Vår självserviceportal Tele2 Service Online, TSO, ger dig full översyn, minskad administration, kostnads- och produktkontroll samt möjlighet att hantera alla dina kommunikationstjänster i realtid.
TSO är mer heltäckande än någon annan självserviceplattform för telekomtjänster, utvecklad i samarbete med våra kunder.
Marknadsledande självservice
Vår självserviceportal Tele2 Service Online, TSO, ger dig full översyn, minskad administration, kostnads- och produktkontroll samt möjlighet att hantera alla dina kommunikationstjänster i realtid.
TSO är mer heltäckande än någon annan självserviceplattform för telekomtjänster, utvecklad i samarbete med våra kunder.
Ett mer hållbart val
Tele2 är den första telekomoperatören i Norden och Baltikum som har fått sina nettonoll-mål godkända av SBTi och har minskat växthusgasutsläppen i våra egna verksamheter med mer än 95 % sedan 2019.
Vårt mål är att vara ledande inom hållbarhet och senast 2025 utveckla framstående erbjudanden för våra kunder, baserat på en cirkulär affärsmodell och minskad klimatpåverkan.
Ett mer hållbart val
Tele2 är den första telekomoperatören i Norden och Baltikum som har fått sina nettonoll-mål godkända av SBTi och har minskat växthusgasutsläppen i våra egna verksamheter med mer än 95 % sedan 2019.
Vårt mål är att vara ledande inom hållbarhet och senast 2025 utveckla framstående erbjudanden för våra kunder, baserat på en cirkulär affärsmodell och minskad klimatpåverkan.
Kundbehovet styr utvecklingen
Utöver att ha en tät dialog med våra kunder genomför vi också kundundersökningar och återkopplar regelbundet våra kunders behov och önskemål till produktchefer, partners och leverantörer, för att säkerställa att det är våra kunders behov som styr utvecklingen och inte tvärtom.
Tele2 Företag har högsta partnerstatus hos de ledande leverantörerna. Det innebär att vi snabbt får information om nyheter eller förändringar inom respektive område, och att vi därmed alltid kan arbeta proaktivt för att se till att våra kunder har tillgång till den senaste tekniken och de mest konkurrenskraftiga lösningarna.
Kundbehovet styr utvecklingen
Utöver att ha en tät dialog med våra kunder genomför vi också kundundersökningar och återkopplar regelbundet våra kunders behov och önskemål till produktchefer, partners och leverantörer, för att säkerställa att det är våra kunders behov som styr utvecklingen och inte tvärtom.
Tele2 Företag har högsta partnerstatus hos de ledande leverantörerna. Det innebär att vi snabbt får information om nyheter eller förändringar inom respektive område, och att vi därmed alltid kan arbeta proaktivt för att se till att våra kunder har tillgång till den senaste tekniken och de mest konkurrenskraftiga lösningarna.
Customer Success - kundfokuserat arbetssätt
På Tele2 Företag arbetar vi efter en väl beprövad kundsamarbetsmodell som baseras på bland annat Cisco Customer Experience. Det bygger på ett arbetssätt där vi i nära samarbete hjälper dig som kund att målsätta, följa upp och uppnå den affärs- eller verksamhetsnytta som din verksamhet önskar få ut av den lösning ni investerat i.
Vår ambition är att skapa förbättringar och utveckling för ditt företag, samt att säkerställa att du som kund får den bästa möjliga upplevelsen i ditt samarbete med Tele2 Företag.
Här får du höra tre av våra medarbetare berätta om hur de arbetar med Customer Success.
Customer Success - kundfokuserat arbetssätt
På Tele2 Företag arbetar vi efter en väl beprövad kundsamarbetsmodell som baseras på bland annat Cisco Customer Experience. Det bygger på ett arbetssätt där vi i nära samarbete hjälper dig som kund att målsätta, följa upp och uppnå den affärs- eller verksamhetsnytta som din verksamhet önskar få ut av den lösning ni investerat i.
Vår ambition är att skapa förbättringar och utveckling för ditt företag, samt att säkerställa att du som kund får den bästa möjliga upplevelsen i ditt samarbete med Tele2 Företag.
Här får du höra tre av våra medarbetare berätta om hur de arbetar med Customer Success.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.