Betalning
Här får du all hjälp du behöver som gäller betalning och faktura.Vad behöver du hjälp med?
Hantera dina abonnemang
Här hittar du mer information som hjälper dig när du vill hantera ditt abonnemang.Frågor och svar
Välj en kategori
Ja, det går utmärkt att betala via e-faktura eller autogiro. Då sparar du 708 kr/år i faktureringsavgift.
E-faktura:
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
- Du kan även beställa e-faktura via Mitt Tele2
Autogiro:
- Beställ autogiro på webben och signera med BankID.
- Beställ via din internetbank, sök då efter Tele2 som mottagare.
Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.
Vi tillämpar förskottsbetalning, därför omfattar första fakturan vanligtvis abonnemangsavgift för mer än en månad.
Det innebär att du betalar från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott. Den första fakturan kan även innehålla startavgift. Du kan läsa mer om olika anledningar som kan påverka förändrat belopp på fakturan.
Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.
Om du har glömt att betala din faktura bör du betala fakturan så fort som möjligt.
Du kan enkelt betala fakturan med Swish via Mitt Tele2
Du kan betala in beloppet till PG 477 92 02-3 och ange fakturans OCR-nummer.
Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum.
Logga in på Mitt Tele2 för att se dina fakturor.
Logga in på Mitt Tele2 för att se vilka kanaler som ingår i ditt abonnemang samt dina eventuella tillvalskanaler.
För att du ska kunna börja titta på innehållet från Disney+ behöver du aktivera ditt konto hos dem, du hittar vår guide för detta här Aktivera Disney+ konto.
Om Viaplay ingår i ditt tv-paket från Tele2 behöver du först registrera/aktivera Viaplay och ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör. Sedan behöver du ladda ner Viaplay-appen och logga in med samma konto. Beskrivning hur du gör hittar du i guiden Kom-igång med Viaplay.
Öppna Viaplay-innehåll från Tele2 Play
När du har loggat in i Tele2 Play visas "Höjdpunkter från Viaplay" upp på hemskärmen.
För att spela Viaplay-innehåll från Tele2 Play kommer du först behöva aktivera Viaplay och eventuellt ladda ner Viaplay-appen. När det är klart länkas du vidare till Viaplay och innehållet spelas upp.
Hittade du inte det du sökte?
Välj en annan produktLogga in på Mitt Tele2
Betala dina fakturor
Se din surfförbrukning
Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer
Personlig service
Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.